Öğretmen adaylarının bilinçli su tüketimi davranışları üzerine bir araştırma: Atatürk üniversitesi örneği
Abstract
Öğrencilerde çevreye duyarlı davranışların oluşturulmasında formal eğitimin en önemli öğeleri olan öğretmenlerin rolü oldukça fazladır. Bu noktada öğrencilerin model olarak aldıkları öğretmenlerin su tüketimi davranışları oldukça önemlidir. Bu nedenle öğretmen yetiştiren kurumlarda, öğretmen adaylarına bilinçli su tüketimi davranışlarının kazandırılması gerekmektedir. Yapılan bu çalışma ile öğretmen adaylarının su tüketimi davranışlarının belirlenmesi ve hatalı olanların düzeltilmesi noktasında bazı öneriler getirilmesi amaçlanmıştır. 2007-2008 öğretim yılı bahar döneminde yapılan araştırmanın örneklemini Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Bölümü biyoloji, fizik ve kimya öğretmenliği son sınıfında okuyan 139 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının su tüketimi davranışlarının belirlenmesinde araştırmacılar tarafından geliştirilen ve üçlü likert tipte hazırlanan 13 maddelik “Bilinçli Su Tüketimi Anketi” kullanılmıştır. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının su tasarrufuna fazla dikkat etmedikleri sonucuna varılmıştır. Bununla birlikte adayların su tüketimi davranışlarının cinsiyetlerine, yaşlarına, öğrenim gördükleri bölümlere ve yaşadıkları yerleşim birimlerine göre farklılaşmadığı belirlenmiştir. The teachers who are the most important component of the formal
education have a big role on formulation of students’ environmentally behaviours.
At this point, water consumption behaviours of the teachers who are model for the
students are very important. For this reason, conscious water consumption
behaviours must be acquired to the prospective teachers in teacher education
instituations. In this study, it is aimed to determine the prospective teachers’ water
consumption behaviours and to make some recommendations for improving the
erroneous of them. The study was conducted in 2007-2008 spring academic year
with 139 senior class biology, chemistry and physics education students attended to
secondary education program in Kazim Karabekir Education Faculty at Atatürk
University. Determination of the prospective teachers’ water consumption
behaviours, a thrre-likert type “Conscious Water Consumption Survey” consisted of
13 statements that was developed by researchers was used in the study. At the result
it was found that the prospective teachers didn’t care of the water management.
Also, it was determined that the prospective teachers’ water cosumption behaviours
didn’t differ according to their gender, age, department and living place.
Source
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
11Issue
2Collections
- Makale Koleksiyonu [298]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2414]