Show simple item record

dc.contributor.authorDemirel, Yavuz
dc.date.accessioned2019-05-28T05:44:38Z
dc.date.available2019-05-28T05:44:38Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1303-0094
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12451/1045
dc.description.abstractIn this study, the factors that affect the satisfaction of the workers in the Internal Customer Relationship Management (IntCRM) in a X manufacturing-industry operation that has a leading role in the white-goods sector in Turkey are studied. In this context, the direction of the relationships among the dimensions of the Internal Customer Relationship Management (internal customer satisfaction, effective management, internal customer-focused culture and attitude, technological competence, cooperation and communication) is examined. The study also deals with the relationship between the socio-demographic characteristics of the workers and internal customer satisfaction dimension, as well as the relationship between socio-demographic characteristics of the workers and cooperation/communication dimension in detail. Additionally, the question whether internal customer satisfaction level varies in accordance with the management style is settled. Besides, various suggestions for the internal customer satisfaction have been made, putting forward the factors that are effective in the internal customer (workers) satisfaction. Key words: Internal customer satisfaction, IntCRM, Cooperation and communication, Being internal customer-focused, Effective management, White goods industry in Turkey.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, Türkiye’de beyaz eşya sektöründe öncü bir role sahip X imalat-sanayi işletmesinde İç Müşteri İlişkileri Yönetiminde (İç MİY’de) çalışanların tatmini üzerinde etkili olan hususlar araştırılmıştır. Bu bağlamda çalışmada, İç Müşteri İlişkileri Yönetiminin boyutları (iç müşteri tatmini, etkili yöneticilik, iç müşteri odaklı kültür ve davranış, teknolojik yeterlilik, işbirliği ve iletişim) arasında ilişkinin yönü; çalışanların sosyo-demografik özellikleri ile iç müşteri tatmini ve işbirliği/iletişim arasındaki ilişki; yönetim biçimlerine göre iç müşteri tatminin farklılık gösterip göstermediği tespit edilmiştir. Ayrıca iç müşteri tatmini üzerinde etkili olan hususların ağırlıkları ortaya konularak iç müşteri tatminin sağlanmasına yönelik çeşitli öneriler sunulmuşturen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherGaziantep Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInternal Customer Satisfactionen_US
dc.subjectIntCRMen_US
dc.subjectCooperation and Communicationen_US
dc.subjectBeing Internal Customer-Focuseden_US
dc.subjectEffective Managementen_US
dc.subjectWhite Goods Industry in Turkeyen_US
dc.subjectİç Müşteri Tatminien_US
dc.subjectİç MİYen_US
dc.subjectTürkiye’de Beyaz Eşya Sektörüen_US
dc.subjectEtkili Yöneticiliken_US
dc.subjectİç Müşteri Odaklılıken_US
dc.subjectİşbirliği ve İletişimen_US
dc.titleA Study on the satisfaction of the employees in the internal customer relationship managementen_US
dc.title.alternativeİç müşteri ilişkileri yönetiminde çalışanların tatmini üzerine bir araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUniversity of Gaziantep Journal of Social Sciencesen_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3478-6307en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage90en_US
dc.identifier.endpage108en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record