Show simple item record

dc.contributor.authorTürkben, Tuncay
dc.date.accessioned2023-03-14T11:26:31Z
dc.date.available2023-03-14T11:26:31Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn1309-8659
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12451/10360
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi değerlendirme uygulamaları ile ilgili düşüncelerini öğrenmek ve onların ölçme-değerlendirme alanındaki yeterlik düzeylerini belirlemektir. Araştırma, 2021-2022 eğitim öğretim yılı bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomenoloji) kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiş- tir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilen veriler, içerik analizi ile çözümlenmiştir. Ulaşılan bulgulara göre; temel dil becerilerinin ölçülmesinde, Türkçe öğretmenlerinin süreç odaklı tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme araçlarını yeterli düzeyde kullanmadığı, geleneksel araçların öğretmenler tarafından daha çok tercih edildiği tespit edilmiştir. Türkçe öğretmenlerinin süreç odaklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini uygularken karşılaştıkları güçlüklerin başında tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme araçlarını hazırlama ve bu araçları kullanmada yeterli bilgi ve beceriye sahip olmaması, sınıfların kalabalık oluşu ve zaman yetersizliği gelmektedir. Araştırmanın bulgularından hareketle, öğretmenlerin yeterli düzeyde ölçme ve değerlendirme becerileriyle donanması için geniş kapsamlı hizmet içi eğitime tabi tutulmaları, okulların fiziki şartlarından kaynaklanan sorunların giderilmesi ve teknoloji alt yapısının iyileştirilmesi gerekmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEğitim-Bir-Senen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkçe Öğretimien_US
dc.subjectSınıf İçi Öğrenmeen_US
dc.subjectÖlçmeen_US
dc.subjectDeğerlendirmeen_US
dc.subjectTürkçe Öğretmenlerien_US
dc.titleTürkçe Öğretmenlerinin sınıf içi öğrenme becerilerini ölçme ve değerlendirme yeterliklerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim Ve İnsani Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0167-4173en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue25en_US
dc.identifier.startpage45en_US
dc.identifier.endpage72en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record