dc.contributor.author | Türkben, Tuncay | |
dc.date.accessioned | 2023-03-14T11:26:31Z | |
dc.date.available | 2023-03-14T11:26:31Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.issn | 1309-8659 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12451/10360 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmenlerinin sınıf içi değerlendirme uygulamaları ile ilgili düşüncelerini öğrenmek ve onların ölçme-değerlendirme alanındaki yeterlik düzeylerini belirlemektir. Araştırma, 2021-2022 eğitim öğretim yılı bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomenoloji) kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiş- tir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilen veriler, içerik analizi ile çözümlenmiştir. Ulaşılan bulgulara göre; temel dil becerilerinin ölçülmesinde, Türkçe öğretmenlerinin süreç odaklı tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme araçlarını yeterli düzeyde kullanmadığı, geleneksel araçların öğretmenler tarafından daha çok tercih edildiği tespit edilmiştir. Türkçe öğretmenlerinin süreç odaklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini uygularken karşılaştıkları güçlüklerin başında tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme araçlarını hazırlama ve bu araçları kullanmada yeterli bilgi ve beceriye sahip olmaması, sınıfların kalabalık oluşu ve zaman yetersizliği gelmektedir. Araştırmanın bulgularından hareketle, öğretmenlerin yeterli düzeyde ölçme ve değerlendirme becerileriyle donanması için geniş kapsamlı hizmet içi eğitime tabi tutulmaları, okulların fiziki şartlarından kaynaklanan sorunların giderilmesi ve teknoloji alt yapısının iyileştirilmesi gerekmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Eğitim-Bir-Sen | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Türkçe Öğretimi | en_US |
dc.subject | Sınıf İçi Öğrenme | en_US |
dc.subject | Ölçme | en_US |
dc.subject | Değerlendirme | en_US |
dc.subject | Türkçe Öğretmenleri | en_US |
dc.title | Türkçe Öğretmenlerinin sınıf içi öğrenme becerilerini ölçme ve değerlendirme yeterlikleri | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-0167-4173 | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 25 | en_US |
dc.identifier.startpage | 45 | en_US |
dc.identifier.endpage | 72 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |