Kaya, YunusAkın Işık, Rabiye2025-09-042025-09-0420212757-9204https://doi.org/10.5152/jern.2021.67365https://hdl.handle.net/20.500.12451/14073Bu araştırma, COVID-19 pandemi sürecinde Türkiye’de ilk kez ve zorunlu olarak uygulanan uzaktan eğitim sistemi ile derslerine devam eden hemşirelik öğrencilerinin deneyimlerini ortaya çıkarmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Yöntem: Çalışma fenomenolojik niteliksel bir araştırmadır. Veriler, bir devlet üniversitesinde eğitim gören hemşirelik öğrencilerinden 1-30 Temmuz 2020 tarihleri arasında tanıtıcı özellikler soru formu ve yapılandırılmış soru formu kullanılarak toplanmıştır. Hazırlanan soru formları web ortamına aktarılarak öğrencilere gönderilmiş ve 72 katılımcıdan geri dönüş sağlanmıştır. Elde edilen veriler araştırmacılar tarafından içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Bulgular: Katılımcıların, yaş ortalaması 21.56 ± 1.79 olarak bulunmuştur. Katılımcıların, %65.3’ünün kadın ve %44.4’ünün üçüncü sınıf olduğu görülmektedir. Katılımcıların %69.4’ü uzaktan eğitim sürecinden memnun olmadığını ve %88.8’i uzaktan eğitim sürecinde sorunlar yaşadığını belirtmiştir. Nitel verilerin değerlendirmesine yönelik yapılan içerik sonucunda, uzaktan eğitimin etkileri, uzaktan eğitimde yaşanan sorunların nedenleri, yaşanan zorluklarla baş etme ve uzaktan eğitimin geliştirilmesine yönelik öneriler olmak üzere dört kategori ve bu kategoriler altında toplamda on dört tema ve on sekiz alt tema oluşturulmuştur. Sonuç: Tüm dünyada ve ülkemizde bulaş riskinin en aza indirilmesi için hızlı bir şekilde örgün eğitimden uzaktan eğitime geçilmiştir. Bu durum üniversiteleri, öğretim elemanlarını ve öğrencileri hazırlıksız yakalamıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, uzaktan eğitim sisteminin öğrencilerin hem teorik hem de uygulama becerilerinin geliştirilmesine yönelik düzenlenmesi, uzaktan eğitime ulaşımın artırmak için teknolojik ve diğer alt yapı kaynakları açısından desteklenmesi ve derslerin karşılıklı etkileşimi sağlamak amacıyla canlı ders şeklinde yapılması gerekmektedir. Aynı zamanda süreçte öğretim elemanlarının, teknolojik becerilerini güçlendirmeleri, öğrencilerle etkileşimi sağlayacak alternatif kanalların oluşturmaları ve öğrencilerin performanslarını eşit ve adil değerlendirmeye yönelik yeni yaklaşımlar geliştirmeleri gerekmektedir.info:eu-repo/semantics/openAccessCOVID-19Hemşirelik EğitimiHemşirelik ÖğrencileriÖğrenci DeneyimleriUzaktan EğitimNursing EducationNursing StudentsStudents ExperiencesDistance EducationCOVID-19 pandemisi’nin ilk döneminde uygulanan zorunlu uzaktan eğitim sisteminin hemşirelik eğitimine katkısı ve zorlukları: nitel bir çalışmaArticle181768410.5152/jern.2021.67365