Mercan, GamzeAltun, ArifKöseoğlu, Pınar2023-10-302023-10-3020232528-96242528-9632https://doi.org/10.47479/ihead.1128433https://hdl.handle.net/20.500.12451/11298Bu araştırmanın amacı, Hacettepe Üniversitesi’nde farklı branşlarda (biyoloji, matematik ve bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi) öğrenim gören öğretmen adaylarının beyin işlevlerini anlamlandırmak amacıyla sahip oldukları doğru bilinen yanlışların (nöromitlerinin) belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemi 56 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak “Eğitsel Sinirbilime İlişkin Veri Toplama Ölçeği” kullanılmıştır. Bu ölçek, Dekker Lee, Howard - Jones ve Jolles (2012) tarafından beyin ve işleyişi ile geliştirdikleri 32 maddeden oluşan Gülsün ve Köseoğlu (2020) tarafından Türkçe’ye uyarlaması yapılan Eğitsel Sinirbilime İlişkin Veri Toplama Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın modeli, genel tarama modelinde ilişkisel bir çalışmadır. Araştırmanın sonuçlarına göre; öğretmen adaylarının genel olarak ilgili olmalarına rağmen konu hakkında oldukça az miktarda bilgi sahibi oldukları görülmüştür. Araştırma sonuçları, öğretmen adaylarının beynin yapısı ile ilgili konular hakkında sahip oldukları nöromitlerin öğretme sürecinde yanlış bilgileri çoğaltabileceği ve yeni nöromitlerin oluşumuna yol açabileceğine neden olacağını göstermektedir. Bu araştırmanın disiplinlerarası bir alan olan nöroeğitim uygulamalarına yönelik yapılacak yeni çalışmalara ve konuyla ilgili uygulamalara ışık tutarak eğitim bilimleri alanına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.The aim of this research is to identify the misconceptions, also known as neuromyths, among prospective teachers at Hacettepe University studying in different departments (biology, mathematics, and computer and instructional technologies education) for understanding brain functions. The sample of the research consists of 56 prospective teachers. The "Data Collection Scale Related to Educational Neuroscience" has been used as the data collection tool in the research. This scale, initially consisting of 32 items developed by Dekker, Lee, Howard-Jones, and Jolles (2012) for understanding brain functions, was adapted to Turkish by Gülsün and Köseoğlu (2020). The research model is a relational study in a general scanning model. According to the results of the research, it has been observed that prospective teachers generally have very little knowledge on the subject, despite being interested. The research findings indicate that the neuromyths held by prospective teachers about the structure of the brain may perpetuate incorrect information in the teaching process and lead to the formation of new neuromyths. It is believed that this research will contribute to the field of educational sciences by illuminating new studies to be carried out for neuroeducation applications, which is an interdisciplinary field, and related applications.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessNöromitNöroeğitimNörobilimÖğretmen AdaylarıNeuromythNeuroeducationNeuroscienceProspective TeachersÖğretmen Adaylarının Beyin İşlevlerine İlişkin Doğru Bilinen Yanlışlarının/Nöromitlerinin Belirlenmesi: Hacettepe Üniversitesi ÖrneklemiDetermination of Neuromyths Regarding Brain Functions Among Prospective Teachers: Hacettepe University SampleArticle8111610.47479/ihead.1128433