Yadigaroğlu, SalihÖzkan, Salih2021-11-172021-11-1720212021-04-19https://hdl.handle.net/20.500.12451/875521. yy. ile birlikte bilim ve teknolojideki gelişimeler eğitimde yeni olanakları ortaya çıkarmaktadır. Bunlardan biri de Artırılmış Gerçeklik (AG) Teknolojisidir. Bu çalışmanın temel amacı ise, 8.sınıf Asitler ve Bazlar konusunda artırılmış gerçeklik teknolojisi ile hazırlanan rehber materyalin öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisini belirleme ve gerçekleştirilen mülakatlar ile araştırma sürecinin etkinliğini incelemektir. Araştırmada tek gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın nicel verileri Asit ve Baz Başarı Testi (ABBT) ile nitel verileri ise yarı yapılandırılmış görüşmeler ve AG destekli etkinlikler ile toplanmıştır. Çalışma 2019-2020 eğitim-öğretim yılında İç Anadolu bölgesinde yer bir alan ortaokulun 8.sınıfında öğrenimine devam eden 17 (10 kız, 7 erkek) öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubuna tahmin et-gözle-açıkla (TGA) modeli ile hazırlanmış artırılmış gerçeklik destekli etkinlikler konuya ayrılan ders saatleri içerisinde uygulanmıştır. ABBT, araştırma grubuna ön-son test olarak uygulanarak, etkinliklerin etkisine bakılmıştır. Mülakatlar ile öğretmen ve öğrencilerin uygulamaya yönelik fikirleri alınmıştır ve alıntılar yapılarak AG etkinliklerine yönelik fikirleri belirlenmiştir. ABBT ile elde edilen veriler SPSS 23.0 (Statistical Package for the Social Science) ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda teknoloji destekli olarak hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin ders başarısı üzerinde olumlu yönde etki ettiği belirlenmiştir. Etkinliklere verilen cevaplar üzerinde yapılan değerlendirme sonucunda ise hem alan yazında var olan hem de yeni kavram yanılgılarına rastlanmıştır. Beş öğrenci ile gerçekleştirilen mülakatlar sonucunda ise öğrencilerin ders sürecinde artırılmış gerçeklik uygulamalarını sıklıkla tercih edilmesini istediği ve öğrendiklerinin daha kalıcı hale geldiği sonucuna ulaşılmıştır. Ders öğretmenin ise daha sonraki konularda artırılmış gerçeklik uygulamalarını dersinde kullanmayı planladığı sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda bundan sonra gelecek araştırmalar için araştırmacılara altyapı hizmetlerinden kaynaklanabilecek engellere karşı hazırlıklı olmaları şeklinde öneride bulunulmuştur.Together with the 21st century, the developments in science and technology find out new opportunities in education. One of these is Augmented Reality (AR) Technology. The main purpose of this study was to determine the impact of a guide material prepared via augmented reality technology for grade 8 Acids and Bases subject on the academic achievement of students and to examine the effectiveness of the research process via the interviews conducted. The study used a single-group experimental design. The quantitative data of the study was collected via the Acid and Base Achievement Test (ABAT) and the qualitative data was collected via semi-structured interviews and AR-aided activities. The study was conducted with 17 grade 8 students (10 female, 7 male) receiving education in a secondary school in the Central Anatolia Region during the 2019-2020 academic year. The augmented reality-aided activities prepared with the guess-observation-explanation (GOE) model were applied to the study group within the course hours spared for the subject. The ABAT was applied to the study group as pretest-posttest and the impact of the activities was checked. Opinions of the teachers and students regarding the application were received via the interviews and their opinions regarding the AR activities were determined by making quotations. The data acquired via the ABAT was analyzed using SPSS 23.0. At the end of the research, it was determined that the activities prepared with technology support affect the success of the students positively. As a result of the evaluation made on the responses given to the activities, both misconceptions in the literature and new misconceptions were found. The interviews conducted with five students showed that students often prefer the use of augmented reality applications in the class and in this way their learning becomes more permanent. On the other hand, the class teacher plans to use augmented reality applications for the next subjects in the class. In line with the results obtained, it has been suggested that researchers should be prepared for the obstacles that might arise from infrastructure services for future research.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAsit ve BazArtırılmış GerçeklikTahmin Et-Gözle-AçıklaAcid and BaseAugmanted RealityGuess-Observe-Explain8. sınıf asit ve baz konusuna yönelik teknoloji destekli rehber materyal geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılmasıDeveloping technology supported guidance material for 8th grade acid and base subject and investigation of its effectivenessMaster Thesis