Gülleb, Oğuz2021-11-092021-11-0920212667-6168https://hdl.handle.net/20.500.12451/8625Çocuk dergileri bilginin, toplumsal değerlerin ve estetik zevklerin etkili ve eğlenceli şekilde edinilmesini sağlayan önemli yayınlardır. Ancak çocuk dergilerinin sadece edebi anlamda değil görsel tasarımlarının da çocukların dünyasına hitap etmesi, bilişsel düzeylerine ve ihtiyaçlarına uygun olması gerekmektedir. Bu araştırmada görsel bir iletişim sanatı olan grafik tasarım kavramları ile bilişsel gelişim süreçleri arasında bir ilişki kurulmuş ve inceleme kriterleri belirlenmiştir. Çocuk dergisi tasarımları Kırmızıfare çocuk dergisi özelinde incelenmiştir. Karşılaşılan bulgular dikkate alınarak öneriler sunulmuştur.Children's magazines are important publications that enable the acquisition of information, social values, and aesthetic pleasures effectively and entertainingly. However, not only literary but also visual designs of children's magazines should appeal to the world of children and be appropriate to their cognitive levels and needs. In the study, it was aimed to reveal the appropriateness of the designs of the children's magazine to the cognitive levels, expectations and perspectives of the target audiences by examining the design features of Kırmızıfare magazine. In this context, a relationship has been established between graphic design concepts, which is a visual communication art, and cognitive development processes, and the criteria for examination have been determined.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDergi YayıncılığıÇocuk Dergisi TasarımıGörsel KimlikBilişsel GelişimMagazine PublishingChildren's Magazine DesignVisual IdentityCognitive DevelopmentTürkiye’de çocuk dergiciliğinde tasarım: kırmızıfare dergisi örneğiDesign in children's magazine publishing in turkey: kırmızıfare magazine caseArticle31331361