Şahin, PınarAkpınar, Mehmet2019-07-182019-07-1820172528-9632https://hdl.handle.net/20.500.12451/5228Şahin, Pınar ( Aksaray, Yazar )Bu çalışma, Türkiye’deki güzel sanatlar liselerinde verilen piyano eğitiminin genel durumunu araştırmayı ve bu yolla piyano eğitiminin gelişmesine yeni görüşler ve öneriler katmayı amaçlamıştır. Çalışmada, güzel sanatlar liselerinde verilen piyano eğitiminin mevcut durumu, piyano öğretmenleri ve öğrencilerinin piyano eğitimine yönelik görüşleri araştırılmış; ayrıca piyano eğitiminde kullanılan metot-kitap ve eserlerin neler olduğuna ilişkin görüşler belirlenmeye çalışılmıştır. Veri toplamak için beş ölçekli Likert tipi anket uygulanmış ve ilgili kaynaklar taranmıştır. Verilerin işlenmesinde temel istatistik teknikleri kullanılmıştır. Varılan sonuçlara göre, piyano eğitiminin daha etkili verilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.This study aims to investigate the general state of the piano education at fine arts high schools in Turkey and thus has the purpose of contributing to the education by suggesting new ways and ideas. In the current study, the teachers working at fine arts schools and students studying at such schools are asked about their opinions on the piano education, also the textbooks and the methods used are investigated. For data collection a 5-Likert like questionnaire is used and the relevant literature is reviewed. Data are analyzed using the basic descriptive statistics. As fort he results, some suggestions are given for improving the piano education.trAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessPiyano EğitimiPiyano Öğretim ProgramıPiyano MetotlarıPiano EducationPiano CurriculumPiano MethodsGüzel sanatlar liselerinde piyano öğretimi sürecinde öğretmen ve öğrenci görüşlerinin karşılaştırılmasıComparison of the teacher and student views at piano education process ın the fine arts high schoolArticle223949