Bora, Ümmü GülKılıç, Şükran2025-07-312025-07-3120232146-5983https://dx.doi.org/ 10.21764/maeuefd.1166359https://hdl.handle.net/20.500.12451/13707Okul öncesi dönemdeki çocuklarının birden fazla gelişim alanına katkı sağlayan oyun türlerinden biri riskli oyundur. Uluslararası alan yazında riskli oyun konusunda yapılan araştırmaların olduğu anlaşılmaktadır. Ancak Türkiye’de bu alandaki araştırmaların sınırlı sayıda olduğu görülmüştür. Bu araştırma, riskli oyun alanındaki çalışmalara katkı sağlayabilmesi açısından ve anne babaların riskli oyunlara izin verme düzeylerinin çocuklarının sosyal beceri ve problem davranışları ile ilişkisinin yordanabilmesi açısından önemlidir. Bu bağlamda araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime devam eden çocukların anne babalarının riskli oyunlara izin verme düzeylerinin çocukların sosyal becerilerini ve problem davranışlarını yordayıp yordamadığının incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul ili Sultangazi ilçesinde bulunan devlete bağlı bağımsız anaokulları ve ilkokula bağlı anasınıflarında okul öncesinde öğrenim gören 48-66 aylık normal gelişim gösteren 253 okul öncesi dönemdeki çocuklarının ve çocukların anne babaları oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak; Riskli Oyunlara İzin Verme Ölçeği ve Anasınıfı ve Anaokulu Davranış Ölçeğinin iki alt ölçeği olan Sosyal Beceri Ölçeği ve Problem Davranış Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; çocukların sosyal becerilerinin ve problem davranışlarının anne babaların riskli oyunlara izin verme düzeylerini yordadığı ve anne babaların riskli oyunlara izin verme düzeyleri ile sosyal beceri arasında pozitif, problem davranış ile arasında negatif bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.One of the play types that contribute to more than one development area of preschool children is a risky play. There are studies on risky gaming in international literature. However, there are a limited number of studies in this area in our country. The research is important in terms of contributing to the studies in the field of risky play and predicting the relationship between the level of parents' permission for risky plays and their children's social skills and problem behaviors. In this context, the aim of the research is to examine whether the level of permission of the parents of children attending pre-school education predicts the social skills and problem behaviors of the children. The study group of this research, in which the relational screening model was used, consists of 253 pre-school children aged 48-66 months with normal development and their parents, who study in-state independent kindergartens and kindergartens affiliated to primary school in the Sultangazi district of Istanbul. As a data collection tool within the scope of the research; The Social Skills Scale and the Problem Behavior Scale, which are the two subscales of the Allowing Risky Play Scale and the Kindergarten and Kindergarten Behavior Scale, were used. According to the findings obtained from the research; It was concluded that children's social skills and problem behaviors predict the level of parents' allowing risky plays, and there is a positive relationship between parents' levels of allowing risky plays and social skills, and a negative relationship between problem behavior.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessRiskli OyunSosyal BeceriProblem DavranışOkul ÖncesiRisky PlaySocial SkillsProblem BehaviorPreschoolAnne babaların okul öncesi dönemde çocukların riskli oyunlarına izin vermeleri ile çocukların problem davranışları ve sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesiArticle-6668370010.21764/maeuefd.1166359