Özdoğan, Resul2025-09-122025-09-12202521/04/2025https://hdl.handle.net/20.500.12451/143672019 yılı içerisinde Çin Halk Cumhuriyetinden dünya geneline yayılan Covid-19 salgınında toplumlar sağlık, gıda ve temel yaşam ihtiyaçlarını karşılamada birçok problemle karşılaşmışlardır. Ülkeler bu denli kitlesel ve küresel çapta salgın problemine hazırlıksız yakalanmış ve birçok problem süreç içinde çözüme kavuşturulmuştur. Bu küresel salgından en çok etkilenen alanlardan biri de şüphesiz öğrenci, okullar ve eğitim-öğretim faaliyetleridir. Kısa ve uzun vadede bu etkinin olumsuzluklarını en aza indirebilmek ve eğitim çağındaki genç nesillerin çağa uygun koşullarda yetişmesini sağlamak için Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı, eğitim-öğretim faaliyetlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Platformu ile TRT EBA TV üzerinden uzaktan eğitim şeklinde yürütülmesi kararını almıştır. Uygulanan uzaktan eğitim modelinin bu denli büyük bir kitlesel nüfusu ilgilendirmesi ve etkilemesi, bizleri alınan bu kararın uygulandığı dönem içerisinde Sosyal Bilgiler eğitimi üzerinde avantajları ve sınırlılıklarını tespit etmeye yöneltmiştir. Bu çalışma sonucunda, uzaktan eğitim modelinin sosyal bilgiler eğitimine avantajları olmakla birlikte dezavantajlarının daha fazla olduğu görülmüş, elde edilen bulgular ve önerilerin gelecekteki benzer durumlar için örnek teşkil etmesi amaçlanmıştır.In the Covid-19 outbreak that spread from the People's Republic of China to the rest of the world in 2019, societies have encountered many problems in meeting their health, food and basic living needs. Countries were caught unprepared for such a massive and global outbreak problem and many problems were resolved in the process. One of the areas most affected by this global outbreak is undoubtedly students, schools and education-training activities. In order to minimize the negativities of this effect in the short and long term and to ensure that young generations of school age are raised in conditions suitable for the age, the Ministry of National Education of the Republic of Turkey has decided to carry out education-training activities in the form of distance education via the Education Information Network (EBA) Platform and TRT EBA TV. The fact that the distance education model applied concerns and affects such a large mass population has led us to determine the advantages and limitations of this decision on Social Studies education during the period it was implemented. As a result of this study, it was seen that although the distance education model has advantages for social studies education, its disadvantages are more, and the findings and suggestions obtained are intended to set an example for similar situations in the future.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAcil Durum Uzaktan ÖğretimCovid-19Küresel SalgınSosyal Bilgiler EğitimiUzaktan EğitimEmergency Remote Teaching (ERT)Global PandemicSocial Studies EducationDistance EducationTürkiye'de COVİD-19 pandemi sürecinin sosyal bilgiler eğitime etkisini konu alan yüksek lisans tezlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesiExamining the master's theses on the effect of the COVID-19 pandemic process on social studies education in Türkiye in terms of different variablesMaster Thesis944504