Bektaş, SalihNomany, Sayed Orfan2019-08-082019-08-0820192019-05-20https://hdl.handle.net/20.500.12451/6578Günümüzde atık malzemelerin geri dönüşümü zorunluluk haline gelmiştir. Asfalt kaplamalar; doğal kaynaklardan oluşan %95 oranlarında agrega ve petrolden elde edilen bitümü içermektedir. Türkiye petrolde dış ülkelere bağımlı olması nedeniyle asfalt kaplamalarında bitüm kullanımının azaltılması ülke ekonomisinde büyük bir önem taşımaktadır. Gelişmiş ülkelerde asfaltın geri dönüşümü göze çarpacak kadar büyük bir oranda yapılmaktadır. Özlellikle ABD, Almanya ve Fransa gibi ülkelerde yaklaşık %80’e kadar asfalt kaplamaların geri dönüşümü yapılabilirken Türkiye’de bu oran yaklaşık %18-20 arasındadır. Bu nedenle konuyla ilgili yapılan çalışma ve araştırmaların artırılması gerekmektedir. Yapılan bu çalışma yoldan kazılan asfalt tabakasının tekrar binder tabakasında yeniden kullanılabilirliğinin araştırılması için yapılmıştır. Çalışmada yoldan kazılan yaşlanmış asfalt kaplamalardan bitüm elde edilmiş, 50/70 sınıfı bitümü ile belirli oranlarda karıştırılarak yeni bitüm hazırlanmıştır. Ayrıca yaşlanmış bitüm ile kantaron yağı kullanılmış, kantaron yağın gençleştirilebilirliği araştırılmıştır. Daha sonra yeni ve yaşlanmış bitümle kantaron yağı karıştırılarak yeni bitüm numuneleri hazırlanıp performansları incelenmiştir. Bu numunelere penetrasyon, yumuşama noktası ve düktilite deneyleri yapılarak sonuçları karşılaştırılmıştır. Çeşitli karışımlar ile yapılan Marshall deneylerinden elde edilen sonuçlar birbirleri ile kıyaslanmıştır.Today, recycling of waste materials has become a necessity. Asphalt pavements contain 95% aggregate and bitumen derived from natural resources. Reducing the use of bitumen in the asphalt pavement with Turkey carries a great importance in the national economy because of the country is dependent on foreign oil. In developed countries, the recycling of asphalt is remarkably high. While about 80% recycling of asphalt pavement in such countries especially the US, Germany, France are structured in Turkey the ratio is between about 18-20%. Therefore, studies and researches on the subject should be increased. For this reason, this study was conducted to investigate the re-usability of the asphalt layer excavated from the road again. In the study, bitumen of old asphalt pavements excavated from the road has been obtained and bitumen samples have been prepared by mixing with 50/70 grade bitumen in various ratios. In addition, aging bitumen and centaury oil was used as a rejuvenator, and the rejuvenability of the weight of oil was investigated. After that, bitumen samples were prepared and their performances were examined by mixing new bitumen and aged bitumen oil. Penetration, softening point and ductility tests were performed and their results were compared. The results obtained from various Marshall Experiments were compared with each other.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBinder Tabakasının Geri DönüşümüRAPMarshall DizaynıBitümKantaron YağıBinder Layer RecyclingMarshall DesignBitumenBitümlü karışımların geri kazanım ve gençleştirilebilirliğinin incelenmesiResearch of recycling and rejuvenability of bituminous mixturesMaster Thesis