Aydın, Erkan2025-09-092025-09-0920222149-2786https://doi.org/ 10.33437/ksusbd.947657https://hdl.handle.net/20.500.12451/14225Bu araştırmanın temel amacı Türkçe öğretmenlerinin yazma eğitimi uygulamalarında karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve bu sorunların çözümüne yönelik önerilerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde görev yapan 23 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubunu belirlemede amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilirlik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri iki açık uçlu sorudan oluşan yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Bu bağlamda, veriler yüz yüze görüşmeler ve Google Forms üzerinden toplanmıştır. Araştırmadan toplanan nitel veriler, içerik analizi yoluyla Nvivo 12 programı kullanılarak yapılmıştır. Türkçe öğretmenleriyle görüşmelerden elde edilen veriler, Word ortamına aktarılmış, daha sonra Nvivo 12 programına yüklenerek kodlayıcılar tarafından kodlamalar yapılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda öğrencilerin kendilerini ifade etme, yazım ve noktalama, plan ve işleyiş, dil ve anlatım hataları gibi yazma süreçleriyle ilgili zorluk yaşadıkları ve bu doğrultuda öğrencilerde yazma isteksizliğinin oluştuğu ve öğrencilerin yazma motivasyonlarının düşük, yazma kaygılarının da yüksek olduğuna ilişkin çeşitli sonuçlara ulaşılmıştır. Bu doğrultuda öğretmenler; öğrencilerin okuma alışkanlığı edindirilmesi, yazma becerisinin bağımsız ders olması, kaynak kitap desteğinin ve ebeveyn bilincinin artırılması, yönlendirme çalışmalarının veya grup çalışmalarının yapılması, öğretmen ve öğrenci yeterliliklerinin artırılması, okul olanaklarının iyileştirilmesi, yazma etkinlik sayısının artırılması, değerlendirme çalışmalarının ve farklı türde metin çalışmalarının yapılması gibi bir dizi çözüm önerisi sunmuştur.The main purpose of this research is to determine the problems that Turkish teachers encounter in writing education practices and to determine their suggestions for the solution of these problems. Case study, one of the qualitative research designs, was used in the research. The study group of the research consists of 23 Turkish teachers working under the Ministry of National Education. Easy accessibility sampling method, one of the purposeful sampling methods, was used to determine the study group. The data of the research were collected through a structured interview form consisting of two open-ended questions. In this context, data were collected through face-to-face interviews and Google Forms. Qualitative data collected from the research were made using the Nvivo 12 program through content analysis. The data obtained from the interviews with Turkish teachers were transferred to the Word environment, then uploaded to the Nvivo 12 program and coded by the coders. In line with the findings, it was concluded that the students had difficulties with writing processes such as expressing themselves, spelling and punctuation, planning and functioning, language and expression errors, and in this direction, students were unwilling to write, their writing motivation was low and their writing anxiety was high. In this direction, teachers; such as making students acquire reading habits, making writing skills an independent course, increasing resource book support and parent awareness, conducting orientation studies or group studies, increasing teacher and student competencies, improving school opportunities, increasing the number of writing activities, evaluation studies and different types of text studies. offered a number of solutions.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTürkçe ÖğretmenleriYazma EğitimiSorunÇözümTurkish TeachersWriting EducationProblemSolutionTürkçe öğretmenlerinin yazma eğitimi uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileriArticle191122610.33437/ksusbd.947657