Türkben, Tuncay2025-08-222025-08-2220192147-6020https://hdl.handle.net/20.500.12451/13861Değerlerimiz ve yetkinliklerle bütünleşmiş bilgi, beceri ve davranışlara sahip nitelikli bireylerinyetişmesinde Türkçe ders kitabı metinlerinin katkısı yadsınamaz. Öğretim programlarınınperspektifini oluşturan değerlerin öğrencilere aktarılmasında bu metinler, temel araçkonumundadır. Bu çalışmada, 2018 yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı doğrultusunda hazırlanmışTürkçe ders kitapları, değerler iletimi açısından incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırmayöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Metinler, oluşturulan “Değerler İncelemeFormu”na göre taranmıştır. Elde edilen bulgular tablolar halinde verilmiştir. Elde edilen bulgularagöre metinlerin değerleri iletmede yetersiz kaldığı görülmektedir. Türkçe ders kitapları metinleriarasında değerler iletimi açısından bir dengenin olmadığı tespit edilmiştir. Benzer şekilde derskitaplarındaki değerlerin dağılımında da bir dengenin gözetilmediği görülmektedir. Derskitaplarındaki metinlerde en fazla sevgi, saygı, yardımlaşma, duyarlılık, çalışkanlık, dayanışmadeğerleri yer alırken; en az iletilen değerlerin ise tasarruf, eşitlik, adalet olduğu tespit edilmiştir.Elde edilen bulgular, alanyazından elde edilen bulgularla birlikte değerlendirilmiştir. Araştırmanınbulguları doğrultusunda birtakım önerilere de yer verilmiştir.The contribution of Turkish coursebook texts to the education of qualified individuals who have knowledge, skills and behaviors integrated with our values and competencies cannot be denied. These texts are the primary means of transferring the values that constitute the perspective of the curriculum to the students. In this study, Turkish coursebooks prepared in line with the 2018 Turkish Language Teaching Program were examined in terms of transmission of values. In the study, document analysis, one of the qualitative research methods, was used. The texts were scanned according to the created Values Review Form. The findings are given in tables. According to the findings, it is seen that the texts are insufficient to transmit the values. It was determined that there is no balance between the values of the Turkish coursebooks. Similarly, a balance is not observed in the distribution of the values in the coursebooks. Most of the texts in the coursebooks include love, respect, cooperation, sensitivity, diligence and solidarity. The least transmitted values were found to be savings, equality, and justice. The findings were evaluated together with the findings obtained from the literature. In accordance with the findings of the study, some suggestions were given.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTürkçe ÖğretimiTürkçe Ders KitabıMetinDeğerler İletimiİncelemeTurkish TeachingTurkish Text BooksTextValues TransferReviewTürkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin İlettiği Değerler Açısından İncelenmesiExamining Values in Texts of Turkish CoursebooksArticle73508526