Ertürk Kara, Hatice GözdeFilikçi, Başak2022-07-062022-07-0620222528-9624https://dx.doi.org/10.47479/ihead.1055160https://hdl.handle.net/20.500.12451/9575Çalışmanın amacı, Motor Skills Rating Scale’in (MSRS), Türk örnekleme uyarlanarak geçerlik güvenirlik çalışmasının yapılmasıdır. Uzmanların ölçeğin kapsamına ilişkin değerlendirmeleri neticesinde Türkçe’ye Okuma Yönelik Motor Becerileri Değerlendirme Ölçeği (OYMBD) olarak çevrilmiştir. Çalışma, nicel araştırma türlerinden tarama modelindedir. Örneklemini Aksaray ili merkez ve merkeze bağlı köylerde yer alan ilkokulların birinci sınıfına devam eden 66-84 aylık 368 çocuk oluşturmaktadır. Veriler, Kişisel Bilgi Formu, OYMBD Ölçeği ve Öğrenmeyi Desteklemede Gelişimsel Göstergeler_4 değerlendirme araçları ile öğretmenlerin çocukların karnelerine verdikleri notların temin edilmesi yoluyla toplanmıştır. Faktör analizleri sonucunda OYMBD’ nin İnce Motor ve Beden Farkındalığı olmak üzere iki boyutlu bir yapı gösterdiği ve toplam 16 maddeden oluştuğu belirlenmiştir. Geçerlik ve güvenirlik analizleri ölçeğin Türk örnekleminde geçerli ve güvenilir olduğunu göstermiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda öneriler sunulmuştur.This study aims to adapt Motor Skills Rating Scale to Turkish by doing reliability and validity studies. Taking into consideration of field experts' views on content of the scale, it was translated into Turkish as the Literacy-Oriented Motor Skills Rating Scale. One of the quantitative research methods, the descriptive survey model was preferred for this study. The sample of the study is 368 primary school 1 st -grade children whose ages differ between 66 and 84 months. Personal Information Form, Motor Skills Rating Scale, Developmental Indicators for Assessment of Learning, 4, and children's school reports were used as data collection tools. Factor analyses were run to present the construct validity of the scale. Analyses showed that the Turkish version of MSRS has two factors (Fine Motor and Body Awareness) and sixteen items. Validity and reliability analyses of the scale showed that it is a valid and reliable scale to assess Turkish children's literacyoriented motor skills. Lastly, suggestions were presented according to the results.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessErken Çocukluk EğitimiOkula Hazır OlmaOkumayazma Motor Becerilerin Değerlendirilmesiİnce Motor BecerilerBeden FarkındalığıEarly Childhood EducationSchool ReadinessReading- Writing SkillsAssessment of Motor SkillsMotor Skills Rating ScaleFine Motor SkillsBody AwarenessErken çocukluk döneminde okuma yazmaya yönelik motor becerilerin değerlendirilmesi: Motor Skills Rating Scale Türkçe’ ye uyarlama çalışmasıAssessment of literacy-oriented motor skills in early childhood: the adaptation Study of Motor Skills Rating Scale in TurkishArticle71263910.47479/ihead.1055160