Karakaya, FerhatBulut, Aynur ElifYılmaz, Mehmet2020-08-242020-08-2420202528-96242528-9632https://hdl.handle.net/20.500.12451/7618Eğitim sistemi içerisinde yer alan kademelerde geçişler büyük oranda merkezi sınavlarla yapılmaktadır. Merkezi sınav sistemindeki değişikliklerin eğitimin paydaşları olan öğrenci, öğretmen ve veliler açısından değerlendirilmesi, sistemin işleyişi açısından önemlidir. Fen liseleri, bilimsel düşünme becerilerinin kazandırılmasının öncelikli amaç olduğu ve merkezi sınavlarda akademik başarıları yüksek öğrencilerin tercih sıralamalarında ilk sırada yer alan okullardır. Bu nedenle fen lisesinde görev yapan öğretmenlerin merkezi sınavlara yönelik görüşlerinin belirlenmesi alanyazına katkı sağlayacaktır. Bu araştırmada, Türkiye’de liselere geçişte ortaokul öğrencilerinin girmiş olduğu son iki sınav sistemi olan TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş) ve LGS (Liselere Geçiş Sınavı) sistemleri hakkında fen lisesinde görev yapan öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Durum çalışmasının kullanıldığı araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, fen lisesinde görev yapan farklı branşlardaki 25 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda; TEOG’dan LGS’ye geçiş yaşandıktan sonra öğrencilerin akademik yaklaşımları, sınav kaygıları, öğretim süreci ve ölçme-değerlendirmeye yönelik farklılıkların olduğu belirlenmiştir. Ayrıca TEOG ve LGS’nin soru tarzı, kolaylık-zorluk, akademik bilgi düzeyi ve hayatla ilişkisi açısından farklılıklara sahip olduğu tespit edilmiştir.Transitions in the levels within the education system are mostly made through centralized examinations. Evaluation of the changes in the central examination system for students, teachers and parents who are the stakeholders of education is important for the functioning of the system. Science high schools are the primary schools in which students gain high academic achievement in the central exams where scientific thinking skills are the primary objective. For this reason, determining the opinions of teachers working in science high schools for central exams will contribute to the literature. In this study, Turkey where has entered the transition in middle school students to high school last two examination system which TEOG (Transition to secondary education from basic education) and LGS (Entrance Exam for High Schools) in science high schools about the system is intended to determine the tasks that teachers' opinions. The case study was conducted in the 2018-2019 academic year. The study group consisted of 25 teachers working in different branches of science high school. As data collection technique semi-structured interview form prepared by the researchers. As conclusion; after the transition from TEOG to LGS, it was determined that there were differences in students' academic approaches, exam anxiety, teaching process and assessment. In addition, it was found that TEOG and LGS had differences in terms of question style, difficulty level, academic knowledge level and relation to life.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessLGSMerkezi SınavlarÖğretmen GörüşleriTEOGCentral ExaminationTeacher OpinionFen lisesi öğretmenlerinin TEOG ve LYS sistemlerine yönelik görüşleriOpinion pf the science hingh school teachers about TeOG and LYS systemsArticle51116126