Uslu Divanoğlu, SevilayDemir, Seher2023-08-112023-08-1120232023https://hdl.handle.net/20.500.12451/10859Tüketim bireyler açısından vazgeçilmez bir davranış olduğu için günümüzde pek çok araştırma veya benzer koşullar altında tüketim tarzlarını ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörlerin nedenleri ve aralarındaki benzerlik ve farklılıkları incelenmektedir. Bu bağlamda farklı kimliklere sahip olan tüketicilerin tüketim tarzları ve tüketim nedenleri farklı kavramlar ve başlıklar altında toplandığı görülmektedir. Bu tüketim tarzlarından olan hedonik tüketim günümüz dünyasında marka ve lüks marka sayısının artması ile tüketicilerin satın alma eylemine ve markaya duygusal olarak atfettiği haz nedeni ile hedonik tüketimin lüks marka algısı üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde tüketici davranışları, ikinci bölümde marka kavramı ve lüks ile ilgili genel bilgiler üçüncü bölümde araştırmanın yöntemi, dördüncü bölümde araştırmadan elde edilen bulgular ve son bölümde araştırma sonucu anlatılmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda nicel bir araştırma yürütülerek anket yöntemine başvurulmuştur. 516 katılımcının anket cevaplarının değerlendirildiği bu çalışma sonucunda elde edilen veriler üzerinde analizler gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçları yorumlanarak tablo halinde sunulmuştur. Sonuç değerlendirilmesi yapılarak çalışma tamamlanmıştır.Since consumption is an indispensable behavior for individuals, many studies today examine the reasons for the factors affecting consumption styles and consumer behavior under similar conditions and the similarities and differences between them. In this context, it is seen that the consumption styles and consumption reasons of consumers with different identities are gathered under different concepts and titles. It is aimed to examine the effects of hedonic consumption on luxury brand perception due to the increase in the number of brands and luxury brands in today's world, which is one of these consumption styles, and the emotional pleasure that consumers attribute to the purchase action and brand. In the first part of the study, consumer behaviors, in the second part the concept of brand and general information about Luxury, the method of the research in the third part, the findings obtained from the research in the fourth part and the research result in the last part are explained. In line with the purpose of the study, a quantitative research was carried out and the survey method was applied. Analyzes were carried out on the data obtained as a result of this study, in which the survey responses of 516 participants were evaluated. The results of the analysis were interpreted and presented in the form of a table. The study was completed by evaluating the results.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTüketici DavranışıMarkaLüks Marka AlgısıConsumer BehaviourBrandLuxury BrandTüketicilerin lüks marka algısı ve hedonik tüketim üzerine bir araştırma/incelemeA research/examination on consumers luxury brand perception andhedonic conspumptionMaster Thesis