Bilge, HuzeyfeSağır, Mukim2019-07-172019-07-1720172528-9632https://hdl.handle.net/20.500.12451/5186Bu çalışmada 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin sesli okuma hataları ve okumada davranış hataları incelenmektedir. Betim ve ilişki taraması modeli çerçevesinde yürütülen araştırmanın verileri 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Kars ili merkezinde yer alan 2 farklı ortaokuldaki 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinden elde edilmiştir. Çalışma grubunda 157 öğrenci yer almıştır. Öğrencilerin sesli okuma hatalarında hangi hata türünü ne sıklıkla yaptıkları sınıfa ve cinsiyete göre frekans ve ortalama olarak verilmiştir. Ayrıca okumada davranış hataları da frekans olarak sınıflara göre verilmiştir. Son olarak öğrencilerin ekleme, atlama, yanlış okuma ve tekrar hataları cinsiyete, sınıf düzeyine, karnedeki Türkçe dersi notuna, günlük kitap okuma süresine ve yıllık kitap okuma sayısına göre karşılaştırılmıştır. Ancak anlamlı fark sadece cinsiyete göre atlama hatasında tespit edilmiştir. Buna göre kız öğrencilerin atlama hatası ortalaması erkek öğrencilerinkinden anlamlı ölçüde azdır. Hatalara ortalama olarak bakıldığında en çok yapılan sesli okuma hataları sırasıyla tekrar, atlama, yanlış okuma ve eklemedir. Ancak öğrenciler arasında yaygınlık açısından bakıldığında ise tekrar, atlama, ekleme ve yanlış okuma sıralaması vardır. Okumada davranış hataları arasında en çok rastlananlar ise baş ile satır takibi ve mesafeyi ayarlayamamadır.This study investigates reading errors and behavioral faults in reading of 5-8th. grade students. This is a descriptive and relational survey. Datas collected from 157 many 5-8th. grade students from two secondary schools in Kars central in 2014-2015 educational year. Erros types are given as frequences and means according to gender and grades. Behavioral faults in reading are given as frequences according to grades as well. Finally, adding, skipping, misreading and repeating errors are compared in terms of gender, grades, Turkish lesson score in the last school report, time of daily reading, number of reading books in a year. The only meaningful difference is determined in skipping error in terms of gender. Girls have meaningfully less skipping error than boys. The most frequent errors according to mean are repeating, skipping, misreading and adding. The most common errors are repeating, skipping, adding and misreading. The most common behavioral faults in reading are turning head while reading and being unable to adjust the distance to text.trAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessTürkçe EğitimiAkıcı OkumaOkuma HatasıOrtaokulSesli OkumaTurkish Language InstructionFleuncy ReadingReading ErrorSecondary SchoolReading AloudOrtaokul öğrencilerinin okuma hatalarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesiInvestıgatıon of secondary school students’ oral readıng errors ın lıne wıth varıous varıablesArticle217788