Yeniçeri, Tülay2019-05-292019-05-2920081301-3688https://hdl.handle.net/20.500.12451/1091Bu çalışmanın temel amacı, küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin elektronik ticareti kullanma eğilimleri üzerinde etkili olan faktörleri incelemektir. Bu bağlamda, literatür çalışması sonucunda oluşturulan araştırma modelinde yer alan elektronik ticaretin algılanan içsel yararları, elektronik ticaretle ilgili algılanan engeller, elektronik ticaretin beklenen dışsal faydaları ve firmanın kaynaklarının elektronik ticareti kullanma eğilimi üzerindeki etkisini ve ağırlığını belirlemek çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu temel amaca ulaşabilmek için cevaplayıcılarla yüz yüze görüşme yapılmıştır. Toplam 350 adet anket formu çoğaltılıp cevaplayıcılara uygulanmıştır. Yapılan değerleme sonucunda eksik ve hatalı doldurulan anketlerin elenmesiyle, analize elverişli anket sayısı 200 olarak gerçekleşmiştir. Araştırma hipotezlerini test etmek amacıyla yapısal eşitlik modelinden faydalanılmıştır.The main purpose of this study is to investigate the factors which effect the usage tendency of electronic commerce in small and medium sized enterprises. From this point of view, a research model was developed as a result of literature review. The main purpose of this study is to determine the avarage and effect of perceived internal benefits of e-commerce, perceived difficulties related to e-commerce, the expected outer benefits of e-commerce and firms resources that takes place in the research model, on the usage tendency of e-commerce. To achieve this purpose face to face questionnaire was made with respondents. The questionnaire form copied and totally 350 of these applied to respondents. After evaluating these questionnaires the imperfect and false ones were eliminated and the number of useful questionnaire became 200. To test the research hypotheses structural equation model was used.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKüçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerElektronik TicaretYapısal Eşitlik ModeliSmall and Medium Sized EnterprisesElectronic CommerceStructural Equation ModelingKobi'lerin elektronik kullanma eğilimi üzerinde etkili olan faktörlerin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesiAnalyzing the factors which effect the usage tendency of electronic commerce in small and medium sized enterprises through structural equation modelingArticle-31145163