Yılmaz, TarıkYavuz, Göktuğ2023-12-252023-12-2520232023https://hdl.handle.net/20.500.12451/11392Müşteri yorumları, işletmeler için ürün veya hizmet hakkında gerçek zamanlı geri bildirim sağlar ve potansiyel müşterilerin satın alma kararlarını etkiler. İşletmelere olan güven ve inanırlığı geliştirir. Müşterilerin ürün hakkında karar verme sürecine katkıda bulunur ve ürüne yapılan yorumlarla birlikte rekabet avantajı sağlar. Ürünü almak isteyen müşteriler için ise ürün kalitesini ve performansı hakkında ön fikir edinme, ürün hakkında güncel ve doğru bilgilere erişim gibi fırsatları vardır. Bu çalışmada Trendyol üzerinden 15 markaya ait 34007 yorum web kazıma kütüphanesi olan Scrapy ile çekilmiştir. Bu yorumlara sözlük tabanlı duygu analizi kütüphaneleri olan Textblob ve Vader uygulanarak ürünler ve markalar hakkında olumlu, nötr ve olumsuz değerler hesaplanmış, metin özetleme işlemi uygulanarak tüm yorumların anahtar kelimeleri elde edilmiştir. Bu sayede müşterilerin yorum okumasına gerek kalmadan ürünler ve markalar ile ilgili insanların ne düşündüğünün tespiti yapılmıştır. Ayrıca ürünlere verilen yıldız değerleri ile yorumlar analiz edilerek düşük yıldızların yanıltıcı sonuçlar çıkartılabileceği tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessVeriDuygu Analizi,Sözlük Tabanlı Duygu Analizi,Metin ÖzetlemeDataWeb ScrapingSentiment AnalysisWeb kazıma ve duygu analizi temelli ürün analiz sistemi / Web scraping and sentiment analysis based product analysis systemMaster Thesis