Üniversite öğrencilerinin satranç oynama oranı, satranca başlama yaşı ile cinsiyet, eğitim görülen bölüm ve bölge ilişkisinin değerlendirilmesi
Tarih
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
Özet
Çalışmamızın amacı üniversite öğrencilerinin satranç oynama oranı ve satranca başlama yaşını değerlendirerek, cinsiyet, okunan bölüm ve yaşanan bölge vb. sosyodemografik özellikler ile ilişkisini gözden geçirmektir.Google Dökümanlar platformu aracılığıyla 17-25 yaş arası üniversite öğrencilerine bir anket uygulanmıştır.Analiz, IBM SPSS İstatistik sürüm 26 1.0.0.1347(IBM, New York, ABD) kullanılarak yapılmıştır.Analizlerde, Ki-Kare Bağımsızlık Testi kullanılmıştır. p<0.05 istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir.Çalışmamıza 243(%57) erkek, 187(%43) kadın olmak üzere 430 üniversite öğrencisi katılmıştır.22(%5) öğrenci 17-18, 110 (%25) öğrenci 19-20, 118(%28) öğrenci 21-22, 37(%9) öğrenci 23-24 yaş ve 143(%33) öğrenci de 25+ yaşındadır. Öğrencilerin %78.8’inin satranç puanı yoktur.Öğrencilerin 194'ü (%45) Fen ve Matematik, 136'sı (%32) Sağlık Bilimleri, 93'ü (%22) Sosyal Bilimler ve 7'si (%2) Dil Bilimi öğrencisidir.Kadın öğrencilerin 92'si (%49), erkek öğrencilerin 181'i (%74) satranç oynamaktadır.