• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Aksaray
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Aksaray
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmen adaylarının programlama eğitimine yönelik görüşleri

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (871.1Kb)

Tarih

2019

Yazar

Pala, Ferhat Kadir
Türker, Pınar Mıhcı

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışma ile öğretmen adaylarının programlama eğitimine yönelik görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bunagöre katılımcıların öğrendikleri programlama dillerine yönelik görüşleri (C/C#, Arduino, Scratch platformları), budilleri hangi yöntemler ile öğrenmeyi tercih ettikleri ve süreçte yaşadıkları sorunlar belirlenmiştir. Çalışmanınkatılımcıları, Eğitim Fakültesinde öğrenim gören Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE) 2.sınıf öğretmen adaylarından (n=25) oluşmaktadır. Katılımcıların 16’sı kadın dokuzu erkektir. Çalışmada öğretmenadaylarının görüşlerinin belirlenmesi amaçlandığından durumu betimlemeye yönelik betimsel analiz yöntemikullanılmıştır. Öğretmen adaylarının görüşleri araştırmacılar tarafından hazırlanan anket aracılığıyla toplanmıştır.Elde edilen sonuçlara göre öğretmen adayları tüm platformlara yönelik olumlu bir görüş içerisindedir. Ancak C veArduino’ya yönelik görüşlerin cinsiyete göre farklılık gösterdiği, kadın öğretmen adaylarının bu dilleri daha zorbuldukları belirlenmiştir. Bununla birlikte öğretmen adayları programlama eğitimini öğreticinin yol göstericiliğindeöğrenmek istemektedir. Öğretmen adaylarının programlama öğrenirken yaşadıkları sorunlar incelendiğinde yaşananproblemlerin Arduino ile proje üreten grupta daha fazla olduğu görülmektedir.
 
The purpose of this study was to determine the opinions of teacher candidates on programming education. In this context, the opinions of the participants about the programming languages they had learned (C/C#, Arduino, Scratch), which methods they prefer to learn and the problems they had experienced in the process have been tried to be determined. The participants included in this study were composed of 25 sophomore teacher candidates who were studying at the department of Computer Education and Instructional Technologies. 16 participants were female and nine were male. Descriptive method is used in study. The opinions of teacher candidates were collected via questionnaire. According to the results, teacher candidates have a positive view of all platforms. However, it has been determined that the opinions about C and Arduino platforms differ according to gender that female teacher candidates find these languages more difficult. Teacher candidates want to learn the programing in guidance of the instructor. When the problems faced by teacher candidates in learning programming are examined, it is seen that the problems are more in Arduino project group.
 

Kaynak

Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (Journal of Theoretical Educational Science)

Cilt

12

Sayı

1

Bağlantı

https://dx.doi.org/10.30831/akukeg.399921
https://hdl.handle.net/20.500.12451/8970

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [24]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1970]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Aksaray

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Yönerge || Rehber || Kütüphane || Aksaray Üniversitesi || OAI-PMH ||

Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:kutuphane@aksaray.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Aksaray by Aksaray University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Aksaray:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.