Aksaray İletişim Dergisi
Sub-communities within this community
-
Cilt 1 (2019) [8]
Volume 1 (2019) -
Cilt 2 (2020) [9]
Volume 1 (2020) -
Cilt 3 (2021) [16]
Volume 3 (2021) -
Cilt 4 (2022) [7]
Volume 4 (2022) -
Cilt 5 (2023) [3]
Volume 5 (2023)
Recent Submissions
-
Yabancılaşma kavramı çerçevesinde Gece Yolculuğu filmi üzerine bir analiz
(Aksaray Üniversitesi, 2023)Bu çalışmada Türkiye sinemasının en özgün isimlerinden biri olan Ömer Kavur'un yönettiği Gece Yolculuğu filmi, yönetmenin külliyatını sıkça ziyaret eden yabancılaşma kavramı üzerinden ele alınmaktadır. Bu doğrultuda öncelikle ... -
Göstergebilimsel yöntemle film afişi çözümlemesi: Çanakkale Yolun Sonu Örneği
(Aksaray Üniversitesi, 2023)İnsan var olduğu günden beri pek çok görsel mesajla iletişim kurmaya çalışmıştır. Bu yüzden görsel iletişim diğer iletişim türlerine göre daha çok kullanılmış ve daha hızlı gelişmiştir. İletişim sürecinde kullanılan görsel ... -
Sağlık iletişimi: bir iletişim aracı olarak pandemi döneminde kamu spotlarının kullanımı
(Aksaray Üniversitesi, 2023)Kitle iletişim araçlarında sıklıkla yer bulan ve önemi her geçen gün daha da artan sağlık haberleri, sağlık iletişimi kavramını gündeme getirmiştir. Bir halkla ilişkiler faaliyeti olan sağlık iletişimi kampanyaları, bireylere ... -
Ergenlik çağındaki çocukların internet oyunları oynama alışkanlıklarının sosyal medya okuryazarlığı bağlamında incelenmesi
(Aksaray Üniversitesi, 2022)Yaşamımızın bir parçası haline gelen ve birçok konuda yardımına başvurduğumuz internet teknolojisi bazen ona karşı bağışıklık kazanmamış bir kitle olarak ergen bireyler üzerinde çeşitli yan etkiler yapabilmektedir. Bu ... -
Sosyal medya ve dezenformasyon tehdidinde gazetecilik
(Aksaray Üniversitesi, 2022)Sosyal medya, kullanıcılarına duygularını, düşüncelerini sınırsız ve herhangi bir kısıtlama olmadan dünyanın her yerine ulaştırma imkânı sunmaktadır. Günün büyük bir bölümünü sosyal ağlarda geçiren insanlar yine günlük ... -
Toplumsal rıza üretimi sürecinde televizyon tartışma programlarının etkisi ve “Fast Thinker” kavramı
(Aksaray Üniversitesi, 2022)Medyadaki tekelleşme tek biçimciliği, rekabet ortamının olması ise çoksesliliği getirmektedir. Ancak, rekabeti teşvik eden liberal anlayış, bu şekilde yayınların daha nitelikli olacağını varsaysa da uygulamada durum bu ... -
Sosyal sorumluluk anlayışında toplum gönüllülüğü yaklaşımı: Eczacıbaşı gönüllüleri uygulaması
(Aksaray Üniversitesi, 2022)Kurumlar günümüzde bir yandan rekabette kazanmaya odaklanarak üretim yapıp mal/hizmet sunarken bir yandan da sürecin her aşamasında sosyal paydaşlarının beklentilerini karşılayamadıkları sürece var olamayacaklarının farkına ... -
Van Dijk’in eleştirel söylem analizi bağlamında Azerbaycan ve Ermenistan arasındaki savaşa ilişkin Le Monde ve Le Figaro’da kullanılan haber başlık ve girişlerinin analizi
(Aksaray Üniversitesi, 2022)Bu çalışmada Fransız gazeteleri Le Monde ve Le Figaro’nun Azerbaycan ve Ermenistan arasında çıkan savaşla ilgili haberleri nasıl sundukları ve olayların haberleştirilirken nasıl kurgulandığı, T.A. Van Dijk’in söylem ... -
Sosyal medyaya eleştirel bir bakış: sosyal ikilem (Social Dilemma) Netflix belgesel filminin analizi
(Aksaray Üniversitesi, 2022)Son yıllarda internet, bilgisayar, akıllı telefon ve televizyon gibi, yeni medya teknolojilerinin yoğun olarak kullanıldığı bir dönem içerisinde yaşanmaktadır. Tüm bu teknolojilerin hızla popülarite kazanmasıyla birlikte ... -
Kadına yönelik şiddet haberlerinin yazılı basında sunumu: gazete içerikleri üzerinden karşılaştırmalı inceleme
(Aksaray Üniversitesi, 2022)Gazeteler gündemle ilgili gelişmelerin sunulması, bilgilendirme işlevi dışında belli konulara dikkat çekilmesi ve konuların önemsenmesinde önemli yere sahiptir. Çalışmada, kadına yönelik çıkan şiddet haberlerinin gazetelerde ... -
Sosyal medya perspektifinden gerilla pazarlama ve bir araştırma
(Aksaray Üniversitesi, 2021)Araştırmada sosyal medya ile gerilla pazarlama kavramı bağdaştırılarak, sosyal medya platformları üzerinde yer alan gerilla pazarlama faaliyetleri incelenmiştir. Çalışmada sosyal medya ile gerilla pazarlama arasındaki ... -
Türkiye’de çocuk dergiciliğinde tasarım: kırmızıfare dergisi örneği
(Aksaray Üniversitesi, 2021)Çocuk dergileri bilginin, toplumsal değerlerin ve estetik zevklerin etkili ve eğlenceli şekilde edinilmesini sağlayan önemli yayınlardır. Ancak çocuk dergilerinin sadece edebi anlamda değil görsel tasarımlarının da çocukların ... -
İnfodemide sorumlu habercilik: Covid-19 salgının haberleştirilmesine yönelik yayımlanan ilke ve rehberler üzerine bir değerlendirme
(Aksaray Üniversitesi, 2021)Kriz ve belirsizlik dönemleri; mezenformasyon, dezenformasyon gibi “enformasyon bozukluğu” olarak değerlendirilen içeriklerin yoğun biçimde dolaşıma sokulduğu dönemlerdir. Bu içerikler Facebook, Twitter gibi sosyal paylaşım ... -
Halkla ilişkilerin değişen işlevleri bağlamında kurumsal web sitesinin kullanımına ilişkin teorik bir değerlendirme
(Aksaray Üniversitesi, 2021)Halkla ilişkiler, insanlığın bir ihtiyacı olarak ortaya çıkmış, bugüne kadar sürekli değişmiş ve gelişmiş, son zamanlarda stratejik bir karakter kazanmıştır. Halkla ilişkilerin vazgeçilmez bir aracı olan web sitesi de ... -
Kadın, şiddet, medya ve temsil ilişkisini yeniden düşünmek: medyada ve medya aracılığı ile kadına karşı kadın şiddeti
(Aksaray Üniversitesi, 2021)Issues such as violence against women and the representation of this type of violence in the media, the problematic and duties of the media in preventing such violence are discussed extensively on academic platforms and ... -
Özel televizyon kanallarının komedi siyasi programlarında yemen siyasi olayları: Belqees televizyon kanalında yayınlanan "sınıf başkanı" programı üzerine bir içerik analizi
(Aksaray Üniversitesi, 2021)Genel olarak Arap televizyon kanallarında yayınlanan siyasi programların sayısı hızla artmaktadır. Ancak gösterim şekli kanaldan kanala değişmektedir. Televizyonlarda yayınlanan siyasi programların çoğu ideolojik iki farklı ... -
Covid-19 sürecinde bilgi açığı: Beşiktaş ve Esenyurt ilçeleri üzerine bir araştırma
(Aksaray Üniversitesi, 2021)Gündelik hayatta bireylerin eylemlerinin belirli bir hedef yönelik olmasının temelinde yer alan bilgi olgusu, endüstri devrimiyle birlikte bilgi kaynaklarını arttırmıştır. Bu durum ekonomik, toplumsal, eğitimsel ve bilimsel ... -
Social and cultural integration of senegalese immigrants living in Istanbul
(Aksaray Üniversitesi, 2021)This article describes the cultural and social difficulties that accompany the integration process of Senegalese immigrants, particularly those who have settled in the city of Istanbul. More specifically, it examines the ... -
Bireyden topluma dilin işlev ve özellikleri
(Aksaray Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada iletişim alanında yapılacak olan “dil” temalı çalışmaları destekleyebilmek amacıyla dilin işlev ve nitelikleri bireyden başlanılarak toplumsal boyuta genişleyen bir biçimde tartışılmaktadır. Birey açısından ... -
Sosyal medya çağında dijital emek kavramı ve bir ticari medya platformu olarak google
(Aksaray Üniversitesi, 2021)Üretim ve dolaşımın günden güne dijital bir hal alması ve ağ mantığına göre biçimlenmesi, emek faaliyetlerinin değişimine sebep olmaktadır. Emek ürünü olarak varsayılan metalar, dijital içerikli hale gelmekte, üretim ...