• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Aksaray
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Aksaray Üniversitesi Yayınları
  • Aksaray Üniversitesi Tıp Bilimleri Dergisi
  • Cilt 2 (2021)
  • Cilt 2, Sayı 2, Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Aksaray
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Aksaray Üniversitesi Yayınları
  • Aksaray Üniversitesi Tıp Bilimleri Dergisi
  • Cilt 2 (2021)
  • Cilt 2, Sayı 2, Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Acil servise hasta müracaatı çalışan doktorlara göre değişiyor mu : özgün bir çalışma

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (457.2Kb)

Date

2021

Author

Şahin, Taner
Aslaner, Hümeyra
Korkmaz, Zübeyde
Altuntaş , Mükerrem
Erkan, Mustafa
Çelik, Murat

Metadata

Show full item record

Abstract

Giriş/Amaç: Acil servisler hastanelerde hasta yoğunluğunun en fazla olduğu birimlerin başında gelmektedir. Nöbetlere göre değişmekle beraber acil servis çalışanları arasında özellikle bazı doktorların çalışma gününde acil servise daha fazla veya daha sıkıntılı hasta geldiği inanışı yaygındır. Bu doktorlar çalışanlar arasında literatürde “ black cloud”, ülkemizde ise “ uğursuz”, “şanssız“ veya ”düztaban“ olarak nitelendirilmektedir. Ayrıca haftanın belli günlerinde acil servise hasta giriş sayısının daha fazla olduğuna inanılmaktadır. Bu çalışmamızdaki birincil amacımız; Kayseri Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Tıp Kliniğini eğitim biriminde görevli acil tıp uzmanı ve asistanları arasında 1 Ocak 2017- 30 Haziran 2018 tarihleri arasında hasta müracaatının çalışan doktorlara göre değişip değişmediğini araştırmak, ikincil amacımız ise; haftanın günlerine göre hasta müracaatının değişip değişmediğini tespit etmektir. Gereç/Yöntem: Kayseri Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Tıp Kliniğinde görevli tüm çalışanlara anket yöntemiyle acil servisin birimlerinde hangi doktorun çalıştığında daha fazla hasta geldiği ve daha yoğun hasta gelişi olduğu, yani kendilerine göre hangi doktorun “düztaban” olduğu anket yöntemi ile sorulmuştur. Ayrıca çalışanlarına göre; haftanın hangi gününün daha yoğun olduğunu düşündükleri de sorulmuştur. Elde edilen anket sonuçları ile HBYS üzerinden 1 Ocak 2017-30 Haziran 2018 tarihleri arasındaki sayısal veriler kıyaslanarak SPSS 22 programı yardımı ile verilerin analizleri yapılmıştır. Tartışma ve Sonuç: Literatürde çalışanların “black cloud” algıları genellikle algıdan ibarettir. Çalışmamızda; çalışanların algılarına göre nöbeti en yoğun geçen ve en ağır hasta kabulü yapan acil tıp uzmanı ile nitel veriler arasında fark vardır. Ancak nitel verilere göre tüm ATU’lar iş yükünü eşit paylaşmaktadır. Acil servise en çok hasta kabulünün yapıldığı gün pazartesidir.
 
Objective: In emergency departments, patient density is usually high. Among the emergency service workers believe that much more and distressed patients presenting to the emergency especially some doctors’work shift. According to employees, this doctors known as “unlucky”. It is also believed that the number of patients presenting is higher on some days of the week. As a primary goal in this study; Kayseri Education and Research Hospital Emergency Department between the emergency medical specialists and assistants in the training department between 1 January 2017 to 30 June 2018. According to the working doctor to change the patient’s application to investigate whether, as secondary purpose; we aimed to determine whether the patient’s presenting has changed according to the days of the week. Materials and Method: All employees working in the ED of our hospital were asked by questionnaire method, which doctor was working in the units of the ED, with more patients coming and with more intensive patient visits. Employees were also asked which day of the week they thought was the busiest. The results obtained were compared with the HBYS data between January 1, 2017 and June 30, 2018. Results and Conclusion: It is generally a wrong perception to describe employees as a “black cloud” in literature studies. In our study, there is a difference between the employees’ perceptions and the qualitative data between the emergency medicine specialist who is a “black cloud”. The day when most patients are admitted to the emergency department is Monday
 

Source

Aksaray Üniversitesi Tıp Bilimleri Dergisi

Volume

2

Issue

2

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12451/8682

Collections

  • Cilt 2, Sayı 2, Makale Koleksiyonu [10]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Aksaray

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Instruction || Guide || Library || Aksaray University || OAI-PMH ||

Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, Turkey
If you find any errors in content, please contactkutuphane@aksaray.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Aksaray by Aksaray University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Aksaray:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.