Acil serviste yapay zeka kullanımı
Abstract
Yapay zeka, bir bilgisayarın veya bilgisayar kontrollü bir makinenin akıl yürütme, anlamlandırma, genelleme ve deneyimlerden öğrenme gibi daha yüksek zihinsel süreçlerle ilgili görevleri yerine getirme yeteneğidir. 80’ler ve 90’larda yapay zeka üzerine bir çok çalışma yapıldı ancak toplumların aktif olarak kullanımı 2000’li yıllarda olabildi. Yapay zeka uygulamalarının ve derin öğrenme algoritmalarının tıp alanında özellikle acil servislerde kullanımı hızla artış göstermektedir. Bu yazıda yapay zekanın acil servislerde potansiyel kullanım alanları tartışıldı. Artificial intelligence is software that enables the fulfillment of tasks that require high mental processes by processing a large
number of data through a computer. Alan Turing laid the foundations for modern computers and artificial intelligence in the mid-20th
century. Artificial intelligence algorithms have been developing by programmers since the 80s and 90s. However, societies have started to
use them actively since the 2000s. Using of artificial intelligence applications and deep learning algorithms in the medical field, especially
in emergency departments, is increasing rapidly. Artificial intelligence has the potential to be used in many fields, from triage to interpreting
the examinations and guiding the physician in the diagnosis and treatment process. Advances in artificial intelligence algorithms are
promising in the field of medicine.