Halkla ilişkilerin değişen işlevleri bağlamında kurumsal web sitesinin kullanımına ilişkin teorik bir değerlendirme
Abstract
Halkla ilişkiler, insanlığın bir ihtiyacı olarak ortaya çıkmış, bugüne kadar sürekli değişmiş ve
gelişmiş, son zamanlarda stratejik bir karakter kazanmıştır. Halkla ilişkilerin vazgeçilmez bir
aracı olan web sitesi de ilk ortaya çıkışından itibaren sürekli değişmiş ve yeni özellikler
edinmiştir. Çalışmanın temel amacı, stratejik halkla ilişkiler ile kurumsal web sitesi arasındaki
ilişkiyi açıklamaktır. Bu bağlamda halkla ilişkiler, stratejik halkla ilişkiler ve kurumsal web
sitesi ile ilgili bazı kaynaklar gözden geçirilmiş ve çalışmanın amacı doğrultusunda analiz
edilmiştir. Çalışmada ilk olarak halkla ilişkilerin neden net bir şekilde tanımlanamadığı
açıklanmış, yaygın tanımları paylaşılmış ve stratejik halkla ilişkilerin ne olduğu tartışılmıştır.
Ardından, Holmström’ün sosyal sistemsel paradigması ve Steyn’in stratejist rolü aracılığıyla
halkla ilişkilerin stratejik boyutu ele alınmıştır. Son olarak, bir web sitesinin halkla ilişkiler
aracı olarak nasıl kullanılabileceğine dair bazı ipuçları verilmiş ve çalışma, bu veriler ışığında
birkaç öneri ile tamamlanmıştır. Çalışmada ulaşılan en önemli sonuç, kurumsal web sitesini,
kuruluşun çıkarlarından daha çok toplumun taleplerini düşünerek kullanmanın bir gereklilik
haline gelmiş olduğudur. Public relations has emerged as a need of humanity, has changed and developed continuously
until today, has gained a strategic character recently. Website that is an indispensable tool of
public relations has also changed continuously since it first appeared and acquired new features. The main purpose of the study is to explain the relationship between strategic public relations
and corporate website. In this context, some sources related to public relations, strategic public
relations and corporate website were reviewed and analyzed in line with purpose of study. In
the study, it was first explained why public relations couldn't be defined clearly, its common
definitions were shared and it was discussed what strategic public relations is. Then, strategic
dimension of public relations was handled by way of Holmström's social systemic paradigm
and Steyn's strategist role. Finally, some clues related to how a website could used as public
relations tool were given and the study was completed with a few suggestions in the light of
these datas. The most important conclusion reached in the study is that it has became a necessity
to use the corporate website considering the demands of the society more than the interests of
the organization.