Search
Now showing items 1-9 of 9
Anlama becerilerine yönelik ölçme ve değerlendirme araştırmalarının incelenmesi
(Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)
Dil becerileri anlama ve anlatma olarak ikiye ayrılır. Anlama becerileri dinleme ve okumadan anlatma becerileri ise konuşma ve yazmadan oluşur. Kişinin okuduğunu ve dinlediğini tam olarak anlamlandırabilmesi bir gelişim ...
Etkileşimsel okuma modelini temel alan Türkçe öğretiminin öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri üzerine etkisi
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık Limited Şirketi, 2018)
Okuma eylemi fizyolojik, zihinsel ve ruhsal yönleri bulunan karmaşık bir süreçtir. Okumayı öğrenme süreci, temel okuryazarlıkla başlamakta ve daha sonraki eğitim süreçlerinde geliştirilebilmektedir. Bireylerin bu süreç ...
Examination of classroom writing practices in the context of process-based approach to teaching writing
(Selcuk University, 2021)
This research was conducted to evaluate the efforts made by Turkish teachers on developing written expression in their classrooms by considering the basic principles of the process-based writing approach and to determine ...
The relationship between fifth grade student’s writing anxiety and blocking with their written expression skills
(IOJET, 2021)
In this study, the relationship between writing anxiety and blocking of middle school fifth grade students and their written expression skills was examined. The study group, which was formed by the simple random sampling ...
Ortaokul öğrencilerinin okuma kaygıları, motivasyon düzeyleri ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişkiler
(Hakan Ülper, 2020)
Bu araştırmanın amacı, ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin okuma kaygıları, motivasyon düzeyleri ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir.İlişkisel tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırmada ...
Türkçe eğitiminde bilişim ve teknoloji kullanımına yönelik araştırmaların konu alanı ve yöntem yönünden analizi
(Mehmet Kurudayıoğlu, 2020)
Türkçe eğitimi süreçleri bireylerin anlama, anlatma kabiliyetlerine; bilişsel düşünme becerilerine vb. doğrudan etkide bulunduğu için araştırmacıların ilgi odağında yer alır. Bu araştırmalar genel olarak Türkçe eğitimi ...
The effects of creative writing practices on the writing skills of students learning turkish as a second language
(Ani Publishing, 2019)
Purpose: The purpose of this research is to understand how creative writing practices affect the written expression skills of B2 level students.
Method: In this study, a pretest-posttest control group semi-experimental ...
Öz düzenleme stratejisi gelişimi öğretiminin ortaokul öğrencilerinin üstbilişsel yazma farkındalıklarına etkisi
(Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi, 2022)
Günümüz bilgi çağında, yaşam boyu öğrenme kavramının ön plana çıkmasıyla birlikte bireyler okul içinde ve dışında kendi öğrenmelerini sağlama ve düzenleme gerekliliğini hissetmektedirler. Bireylerin kendi öğrenmelerini ...
Genç Kalemler dergisinde Türkçe eğitimine yönelik tespitler
(Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)
Genç Kalemler dergisi Türk yazın hayatındaki etkilerinin yanı sıra dil, edebiyat alanındaki görüşleri ve dolayısıyla Türkçe eğitimi alanına etkileri ile önemli konumda yer almaktadır. Ömer Seyfettin, Ali Canip ve Ziya ...