Search
Now showing items 1-8 of 8
Anlama becerilerine yönelik ölçme ve değerlendirme araştırmalarının incelenmesi
(Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)
Dil becerileri anlama ve anlatma olarak ikiye ayrılır. Anlama becerileri dinleme ve okumadan anlatma becerileri ise konuşma ve yazmadan oluşur. Kişinin okuduğunu ve dinlediğini tam olarak anlamlandırabilmesi bir gelişim ...
Türkçe (6, 7, 8. sınıf) ders kitaplarındaki okuma ve dinleme/izleme metinleri İle yazma görevleri arasındaki tür uyumu
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık Limited Şirketi, 2011)
Okuma ve dinleme/izleme metinlerinde bulunması gereken özellikler ve hangi metin türlerine yer verilmesi gerektiği İlköğretim Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıf) Öğretim Programı'nda ayrıntılarıyla yer almaktadır. Öğrencilerin ...
Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin yazılı anlatım metinlerinin yazım ve noktalama kuralları yönünden değerlendirilmesi
(Ekev Akademi, 2019)
Dil eğitimi hem duygusal hem de bilişsel süreçleri içermesinden dolayı önemlidir. Çünkü dil eğitimi vasıtası ile bireyler kendilerini ifade etme ve sosyal etkileşim kurma imkânına kavuşmaktadır. Dil eğitimi genel olarak ...
Ortaokul öğrencilerinin okuma kaygıları, motivasyon düzeyleri ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişkiler
(Hakan Ülper, 2020)
Bu araştırmanın amacı, ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin okuma kaygıları, motivasyon düzeyleri ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir.İlişkisel tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırmada ...
Türkçe eğitiminde bilişim ve teknoloji kullanımına yönelik araştırmaların konu alanı ve yöntem yönünden analizi
(Mehmet Kurudayıoğlu, 2020)
Türkçe eğitimi süreçleri bireylerin anlama, anlatma kabiliyetlerine; bilişsel düşünme becerilerine vb. doğrudan etkide bulunduğu için araştırmacıların ilgi odağında yer alır. Bu araştırmalar genel olarak Türkçe eğitimi ...
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde internetin kullanılabilirliği üzerine bir araştırma
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2019)
Dil eğitimi bireylerin toplumsal uyum sağlamalarında ve kendileriniifade edebilmelerinde önemli konumda bulunduğu için araştırmacılarınilgisini çekmektedir. Dil eğitimi temelde ana dili eğitimi ve yabancı dileğitimi olarak ...
Öz düzenleme stratejisi gelişimi öğretiminin ortaokul öğrencilerinin üstbilişsel yazma farkındalıklarına etkisi
(Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi, 2022)
Günümüz bilgi çağında, yaşam boyu öğrenme kavramının ön plana çıkmasıyla birlikte bireyler okul içinde ve dışında kendi öğrenmelerini sağlama ve düzenleme gerekliliğini hissetmektedirler. Bireylerin kendi öğrenmelerini ...
Genç Kalemler dergisinde Türkçe eğitimine yönelik tespitler
(Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)
Genç Kalemler dergisi Türk yazın hayatındaki etkilerinin yanı sıra dil, edebiyat alanındaki görüşleri ve dolayısıyla Türkçe eğitimi alanına etkileri ile önemli konumda yer almaktadır. Ömer Seyfettin, Ali Canip ve Ziya ...