Search
Now showing items 1-10 of 43
Coğrafya öğretiminde gezi gözlem yöntemi: Örnek bir rota çalışması
(Marmara Üniversitesi, 2018)
Coğrafya öğretim programında yer alan coğrafi gözlem ve arazide çalışma becerisinin öğrencilere kazandırılmasında ve coğrafi bilginin
aktarılmasında gezi-gözlem yöntemi etkili bir şekilde uygulanmalıdır. Ancak bu uygulamanın ...
Türkçe (6, 7, 8. sınıf) ders kitaplarındaki okuma ve dinleme/izleme metinleri İle yazma görevleri arasındaki tür uyumu
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık Limited Şirketi, 2011)
Okuma ve dinleme/izleme metinlerinde bulunması gereken özellikler ve hangi metin türlerine yer verilmesi gerektiği İlköğretim Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıf) Öğretim Programı'nda ayrıntılarıyla yer almaktadır. Öğrencilerin ...
Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin coğrafya okuryazarlığı algı düzeylerinin incelenmesi
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık Limited Şirketi, 2016)
Bu araştırmada, mezun olduklarında ilkokul ve ortaokullarda görev
yapacak ve branşları gereği coğrafya öğretimi gerçekleştirecek olan sosyal
bilgiler ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin coğrafya okuryazarlığı ...
Hayat boyu öğrenmeden yansımalar: Öğretmen adaylarının görüşleri
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık Limited Şirketi, 2016)
Günümüzde bilgi teknolojilerindeki hızlı değişim ve gelişim,
insanoğluna sürekli bir öğrenme ihtiyacı hissettirmektedir. Bundan
dolayı eğitim, insan hayatında belli bir dönemle sınırlandırılamayacak bir
hale gelmiştir. ...
Türk destanlarında baba-oğul çatışması
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık Limited Şirketi, 2016)
Türk dünyası, hem tarihi devir hem de coğrafya olarak çok geniş
bir alana yayılmıştır. Bu sebeple çalışmada farklı dönem ve
coğrafyalardan örnekler seçilerek konu ele alınmış ve sınırlandırılmıştır.
İncelenen destanlar ...
Tarih öğretmenlerinin öğrencilere temel ve tarihsel düşünme becerilerinin kazandırılma düzeyine ilişkin görüşleri
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık Limited Şirketi, 2016)
Bu araştırmanın amacı tarih dersi öğretim programlarında yer alan
temel beceriler ile tarihsel düşünme becerilerinin öğrencilere
kazandırılma düzeylerini öğretmen görüşleri doğrultusunda ortaya
koymaktır. Araştırmanın ...
Sosyal bilgiler öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler ve sosyal bilimlere yönelik metaforları
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık Limited Şirketi, 2014)
Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenliği birinci sınıfa yeni başlayan öğretmen adaylarının, sosyal bilgiler ve sosyal bilimlere yönelik algılarını, metafor (mecaz, benzetme) yöntemi kullanarak tespit etmektir. Bu ...
A comparative study on value tendency of university students: An international perspective
(Symposium Journals Ltd, 2012)
Today, the academic curriculum of any educational institution cannot stand apart from the formation of human values. "Value' is a subjective concept that forms the basis of the private reasons on which individuals make ...
Folkway and beliefs about marriage in Bahşiş Yoruks [Bahşiş Yörüklerinde Evlilik ile İlgili Âdet ve İnanmalar]
(Cyprus International University, 2018)
The formation of the concept of family, which comes from the need to maintain human generation, has an important place in Turkish society. Founding a family in Turkish society starts with the realization of marriage ceremony. ...
Evaluation of the sustainability of tourism in Ihlara valley and suggestions
(European Center Sustainable Development, 2015)
Study area of the present study, Ihlara Valley is located within the borders of Cappadocia region in central Anatolia. With its physical structure and cultural landscape, Ihlara Valley is an important international tourist ...