• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace@Aksaray
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Search
  •   DSpace@Aksaray
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 45

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

A study on turkish and lithuanian young adults' perception of values 

Öcal, Adem; Yiğittir, Süleyman; Kyburiene, Laima; Navickiene, Gemma (SAGE Publishing, 2020)
Whether on a national or an international level, it is important to settle how values are comprehended and justified. This study investigates how university students in Turkey and Lithuania make sense of certain values. ...
Thumbnail

2018 yılı türkçe dersi öğretim programında yer alan yazma stratejilerinin türkçe öğretmeni adaylarının görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi 

Fidan, Mehmet (Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi, 2020)
Bireylerin bilişsel becerilerinin gelişiminde ana dili etkili kullanma becerisi önemlidir. Bu sebeple ilköğretim çağındaki öğrencilere verilecek olan ana dili eğitiminin bu öğrencilerin kişisel ve sosyal gelişim özellikleri ...
Thumbnail

Tarih öğretmenlerinin Ermeni, Yunan-Pontus ve Süryaniler ile ilgili konuların öğretilme düzeyine ilişkin görüşleri 

Turan, Refik (Bayburt Üniversitesi, 2020)
Lise tarih öğretmenlerinin Ermeni, Yunan-Pontus ve Süryaniler ile ilgili konuların öğretilme düzeyine ilişkin görüşlerinin incelendiği nicel ve nitel yöntemlerden oluşan karma araştırma deseninin kullanıldığı bu araştırmada ...
Thumbnail

Ortaokul sosyal bilgiler ve TC. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerindeki öğrenci başarılarının LGS T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük testini yordama gücü 

Çoban, Okan; Yıldırım, Erdal; Öntaş, Turgay (Marmara Üniversitesi, 2020)
Bu çalışmada, ortaokul Sosyal Bilgiler ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerindeki öğrenci başarılarının, LGS T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük testini yordanması amaçlandığından araştırma, nicel araştırmaya ...
Thumbnail

Sosyal Bilgiler dersinde sığınmacılara yönelik kapsayıcı eğitimin incelenmesi 

Yıldırım, Erdal (Milli Eğitim, 2020)
Bu çalışmada, dezavantajlı gruplara mensup öğrencilerden olan sığınmacı öğrencilerin toplumsal kabul görmelerinde öğretmen ve öğrenci etkileşiminin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında, sığınmacı öğrencilerin yoğun ...
Thumbnail

A crimean settlement in whİte soils: a research on Aksaray Hamidiye transition periods 

Derin, Yağmur; Kayabaşı, Onur Alp (Selçuk Üniversitesi, 2020)
The Crimean Tatars, who were subjected to many pressures on the subjects such as forced returning to Christianity and assimilation efforts after the occupation of Crimea by Russia in 1783, had to migrate from their homeland ...
Thumbnail

Examination of classroom writing practices in the context of process-based approach to teaching writing 

Türkben, Tuncay (Selcuk University, 2021)
This research was conducted to evaluate the efforts made by Turkish teachers on developing written expression in their classrooms by considering the basic principles of the process-based writing approach and to determine ...
Thumbnail

Reflections of teaching of controversial topics to the field of classroom education 

Öntaş, Turgay; Yıldırım, Erdal; Egüz, Şule; Kaya, Bengisu (Turkish Education Association, 2021)
In this study, it is aimed to determine the opinions and practices of the teacher candidates educated on Classroom Education, academicians working in the Department of Classroom Education, and primary school teachers on ...
Thumbnail

The relationship between fifth grade student’s writing anxiety and blocking with their written expression skills 

Türkben, Tuncay (IOJET, 2021)
In this study, the relationship between writing anxiety and blocking of middle school fifth grade students and their written expression skills was examined. The study group, which was formed by the simple random sampling ...
Thumbnail

Tartışmalı konuların öğretiminin sınıf eğitimi alanına yansımaları 

Öntaş, Turgay; Yıldırım, Erdal; Egüz, Şule (TEDMEM, 2021)
Bu araştırmada sınıf öğretmenliği eğitimi öğretmen adayları, Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında görev yapan akademisyenler ve sınıf öğretmenlerinin tartışmalı konulara ilişkin öğretme-öğrenme sürecinde edindikleri deneyim ve ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 5



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorTürkben, Tuncay (11)Fidan, Mehmet (10)Turan, Refik (6)Yıldırım, Erdal (5)Öntaş, Turgay (3)... View MoreSubjectTurkish Education (6)Social Studies (5)Sosyal Bilgiler (5)Türkçe Eğitimi (4)Writing Education (3)... View MorePublication Typearticle (44)bookPart (1)Languagetur (37)eng (8)Publication CategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı (37)Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı (7)Kitap Bölümü - Uluslararası (1)Access Typeinfo:eu-repo/semantics/openAccess (42)info:eu-repo/semantics/closedAccess (3)Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States (1)Date Issued2020 (16)2022 (13)2023 (9)2021 (7)Full Text StatusWith Full Text (45)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Instruction || Guide || Library || Aksaray University || OAI-PMH ||

Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, Turkey
If you find any errors in content, please contactkutuphane@aksaray.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Aksaray by Aksaray University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Aksaray:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.