Uzaktan eğitimle beden eğitimi dersleri yapılabilir mi, çevrimiçi beden eğitimi dersleri
Abstract
Çevrimiçi eğitim günümüzde kullanılan ve en çok tercih edilen uzaktan eğitim türlerinden biridir. Çevrimiçi
eğitim son yıllarda hızla gelişmiş ve giderek eğitim sistemlerinin önemli bir parçası haline gelmiştir. Çevrimiçi
yollarla eğitimin nasıl daha nitelikli bir şekilde gerçekleştirileceği ve farklı disiplinlerdeki derslerin nasıl
verilebileceği konusu ise araştırılmaya devam etmektedir. Eğitimciler, çevrimiçi eğitimde özellikle beden
eğitimi derslerinin nasıl gerçekleştirileceği konusunda endişe duymaktadırlar. Beden eğitimi dersleri temelde
fiziksel aktiviteye ve motor becerilerin gelişimine odaklanır ve akademik derslerden oldukça farklıdır. Gelişen
eğitim teknolojileri ve farklı öğrenme yönetim sistemleri sayesinde beden eğitimi dersleri de çevrimiçi yollarla
gerçekleştirilebilmektedir. Ancak, çevrimiçi beden eğitimi derslerinin öğretim programları, öğrenme-öğretme
süreci, öğretim içeriklerini hazırlama ve sunma, öğrenci performansının gelişimini izleme ve değerlendirme
konularında beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin yeterli bilgi ve beceriye sahip olmaları gerekmektedir. Bu
çalışmada; çevrimiçi beden eğitimi derslerinin gerçekleştirilip gerçekleştirilemeyeceği tartışması üzerinden,
çevrimiçi eğitim, çevrimiçi beden eğitimi dersi hazırlıkları ve uygulamaları, çevrimiçi beden eğitimi derslerinde
kullanılan teknolojiler ve karşılaşılan sorunlar yönelik literatür incelenerek bir derleme yapılması yapılmıştır.
Sonuç olarak; çevrimiçi beden eğitimi dersleri aracılığı ile öğrencilerin bilişsel, duyussal ve psikomotor
öğrenme alanlarına ilişkin kazanımları elde edebileceği görülmüştür. Bunun yanında, çevrimiçi beden eğitimi
dersleri için hibrit/harmanlanmış modelin en uygun model olduğu ve fiziksel aktivite temelli beden eğitimi
derslerinin çevrimiçi beden eğitimi dersleri için daha uygun olduğu görüşü hakim olmuştur. Online education is one of the most preferred and used distance education types today. Online
education has developed rapidly in recent years and has become an important part of education systems. The
issue of how to provide a more qualified education through online means and how to teach courses in different
disciplines continues to be researched. Educators are particularly concerned about how physical education
courses will be carried out in online education. Physical education courses mainly focus on physical activity
and the development of motor skills and are quite different from academic classes. Thanks to the developing
education technologies and different learning management systems, physical education lessons can also be
carried out online. However, physical education teachers should have sufficient knowledge and skills in the
curricula of online physical education lessons, the learning-teaching process, preparing and presenting
instructional content, and monitoring and evaluating the development of student performance. In this study; a
review was made by examining the literature on online education, online physical education lesson preparations
and applications, technologies used in online physical education lessons, and the problems encountered, through
the discussion of whether online physical education lessons can be carried out. As a result; through online
physical education lessons, it has been seen that students can gain acquisitions related to cognitive, affective,
and psychomotor learning areas. In addition, the opinion that the hybrid/blended model is the most suitable
model for online physical education lessons, and physical activity-based physical education lessons are more
suitable for online physical education lessons.