• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Aksaray
  • Fakülteler
  • Spor Bilimleri Fakültesi
  • Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Aksaray
  • Fakülteler
  • Spor Bilimleri Fakültesi
  • Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzaktan eğitimle beden eğitimi dersleri yapılabilir mi, çevrimiçi beden eğitimi dersleri

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (438.4Kb)

Date

2022

Author

Ünlü, Hüseyin

Metadata

Show full item record

Abstract

Çevrimiçi eğitim günümüzde kullanılan ve en çok tercih edilen uzaktan eğitim türlerinden biridir. Çevrimiçi eğitim son yıllarda hızla gelişmiş ve giderek eğitim sistemlerinin önemli bir parçası haline gelmiştir. Çevrimiçi yollarla eğitimin nasıl daha nitelikli bir şekilde gerçekleştirileceği ve farklı disiplinlerdeki derslerin nasıl verilebileceği konusu ise araştırılmaya devam etmektedir. Eğitimciler, çevrimiçi eğitimde özellikle beden eğitimi derslerinin nasıl gerçekleştirileceği konusunda endişe duymaktadırlar. Beden eğitimi dersleri temelde fiziksel aktiviteye ve motor becerilerin gelişimine odaklanır ve akademik derslerden oldukça farklıdır. Gelişen eğitim teknolojileri ve farklı öğrenme yönetim sistemleri sayesinde beden eğitimi dersleri de çevrimiçi yollarla gerçekleştirilebilmektedir. Ancak, çevrimiçi beden eğitimi derslerinin öğretim programları, öğrenme-öğretme süreci, öğretim içeriklerini hazırlama ve sunma, öğrenci performansının gelişimini izleme ve değerlendirme konularında beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin yeterli bilgi ve beceriye sahip olmaları gerekmektedir. Bu çalışmada; çevrimiçi beden eğitimi derslerinin gerçekleştirilip gerçekleştirilemeyeceği tartışması üzerinden, çevrimiçi eğitim, çevrimiçi beden eğitimi dersi hazırlıkları ve uygulamaları, çevrimiçi beden eğitimi derslerinde kullanılan teknolojiler ve karşılaşılan sorunlar yönelik literatür incelenerek bir derleme yapılması yapılmıştır. Sonuç olarak; çevrimiçi beden eğitimi dersleri aracılığı ile öğrencilerin bilişsel, duyussal ve psikomotor öğrenme alanlarına ilişkin kazanımları elde edebileceği görülmüştür. Bunun yanında, çevrimiçi beden eğitimi dersleri için hibrit/harmanlanmış modelin en uygun model olduğu ve fiziksel aktivite temelli beden eğitimi derslerinin çevrimiçi beden eğitimi dersleri için daha uygun olduğu görüşü hakim olmuştur.
 
Online education is one of the most preferred and used distance education types today. Online education has developed rapidly in recent years and has become an important part of education systems. The issue of how to provide a more qualified education through online means and how to teach courses in different disciplines continues to be researched. Educators are particularly concerned about how physical education courses will be carried out in online education. Physical education courses mainly focus on physical activity and the development of motor skills and are quite different from academic classes. Thanks to the developing education technologies and different learning management systems, physical education lessons can also be carried out online. However, physical education teachers should have sufficient knowledge and skills in the curricula of online physical education lessons, the learning-teaching process, preparing and presenting instructional content, and monitoring and evaluating the development of student performance. In this study; a review was made by examining the literature on online education, online physical education lesson preparations and applications, technologies used in online physical education lessons, and the problems encountered, through the discussion of whether online physical education lessons can be carried out. As a result; through online physical education lessons, it has been seen that students can gain acquisitions related to cognitive, affective, and psychomotor learning areas. In addition, the opinion that the hybrid/blended model is the most suitable model for online physical education lessons, and physical activity-based physical education lessons are more suitable for online physical education lessons.
 

Source

SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi

Volume

20

Issue

2

URI

https:/dx.doi.org/10.33689/spormetre.1055629
https://hdl.handle.net/20.500.12451/10233

Collections

  • Makale Koleksiyonu [61]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1847]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Aksaray

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Instruction || Guide || Library || Aksaray University || OAI-PMH ||

Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, Turkey
If you find any errors in content, please contactkutuphane@aksaray.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Aksaray by Aksaray University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Aksaray:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.