Kimya öğretiminde veri okuryazarlığını desteklemeye yönelik bir etkinlik örneği: Boyle’un verileri ne söylüyor
Abstract
Bu çalışmanın amacı, 21. yüzyıl becerileri arasında sayılan veri okuryazarlığına dikkat çekmek ve kimya
öğretimi sırasında veri okuryazarlığının geliştirilmesini destekleyecek bir etkinlik önermektir. Etkinlik,
Robert Boyle’un deneysel verileri yani gerçek veriler kullanılarak tasarlanmıştır. Etkinlikle, Boyle’un
verilerinin veri okuryazarlığının geliştirilmesini destekleyecek şekilde incelenmesi ve Boyle yasasının
anlaşılması amaçlanmıştır. Etkinliğin uygulama süreci; 2021-2022 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin
orta bölgesinde yer alan bir ildeki Millî Eğitim Bakanlığına bağlı Anadolu Lisesi statüsündeki bir devlet
okulunda öğrenim gören 16 onbirinci sınıf öğrencisiyle birlikte yürütülmüştür. Öğrenciler çalışmaya
gönüllü olarak katılmışlardır. Araştırma nitel araştırma yöntemine göre tasarlanmış ve veriler yazılı
görüş formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın sonuçları; öğrencilerin çalışmada kullanılan
etkinliğin hem konuyu anlamada hem de veri okuryazarlığını desteklemede etkili olduğunu
düşündüklerine işaret etmektedir. This study aims to draw attention to data literacy, which is considered an important skill of the 21st
century, and to provide an example activity that would incorporate it into chemistry education. The
activity was designed using real data of Robert Boyle's experiment. The activity aims to examine Boyle's
data in such a way to support data literacy and understand Boyle's law. The activity was carried out with
sixteen 11th grade students at an Anatolian High School connected to the Ministry of National Education
in a city located in the middle of Türkiye during the 2021-2022 academic year. The students voluntarily
took part in the study, which was designed according to the qualitative research method. Data was
collected through a written opinion form. The results of the study indicate that the students think that
the activity used in this study is effective both in helping them understand the topic and also in supporting
data literacy.
Source
Araştırma Temelli Etkinlik DergisiVolume
12Issue
2Collections
- Makale Koleksiyonu [262]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1847]