• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Aksaray
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Aksaray
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Biyografi eserlerinin ortaokul öğrencilerinin öz güven duygusunun gelişimine etkisi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (489.3Kb)

Tarih

2022

Yazar

Aydın, Erkan
Kaya, Mustafa

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Araştırmada, biyografi eserlerinin ortaokul öğrencilerinin öz güven duygusunun gelişimine etkisinin olup olmadığı incelenmiştir. Karma araştırma yöntemlerinden biri olan açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Bu bağlamda araştırmanın nicel sürecinde, ön-test ve son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmış; nitel sürecinde ise yazılı görüşmeler yapılmıştır. Araştırma, ortaokul 6. sınıfta okuyan 20’si deney, 21’i ise kontrol grubunda olmak üzere 41 öğrenci ile yürütülmüştür. 8 haftalık uygulama süreci olan bu araştırmanın nicel verileri, Piers ve Harris tarafından geliştirilen, Öner (1996) ve Çataklı (1985) tarafından Türkçeye uyarlanan Öz-Kavram Ölçeği (Öz Güven Ölçeği) ile; nitel verileri ise araştırmacılar tarafından geliştirilen yazılı görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın nicel verileri, t-testi ve karışık ölçümler için iki yönlü ANOVA; nitel verileri ise içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırmanın nicel analizi sonucunda biyografi kitapları okuyan deney grubu öğrencilerinin öz güven puanlarının diğer kitapları okuyan kontrol grubu öğrencilerinin öz güven puanlarına göre son-testte daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın nitel sonucunda ise öğrenciler, biyografi eserleri okuduktan sonra başarılı olma isteklerinin arttığını; azim, gurur ve mutluluk gibi duygularının oluştuğunu belirtmiştir. Ayrıca öğrenciler, ünlü kişilerin hayatlarından etkilenerek onlar gibi olmayı, çalışkan ve tanınır olmayı, pes etmemeyi, başarıya giden yolda engelleri ortadan kaldırmayı istediklerini ve biyografi eserleri okuduktan sonra öz güvenlerinin arttığını ifade etmişlerdir.
 
In the research, it was examined whether biography works have an effect on the development of secondary school students' sense of self-confidence. Explanatory sequential design, which is one of the mixed research methods, was used. In this context, quasi-experimental design with pre-test and post-test control groups was used in the quantitative process of the research; In the qualitative process, written interviews were conducted. The research was carried out with 41 students, 20 of whom were in the experimental group and 21 of them were in the control group, who were in the 6th grade of secondary school. The quantitative data of this research, which has an 8-week implementation period, were obtained with the “Self-Concept Scale (Self- Confidence Scale)” developed by Piers and Harris and adapted into Turkish by Öner (1996) and Çataklı (1985); Qualitative data were collected with a semi- structured interview form developed by the researcher. With the quantitative data of the study, t-test and two-way ANOVA for mixed measures; qualitative data were analyzed through content analysis. As a result of the quantitative analysis of the research, it was determined that the self-confidence scores of the experimental group students who read the biography books were higher in the post-test than the self-confidence scores of the control group students who read the other books. As a qualitative result of the research, students stated that their desire to be successful increased after reading biographies; stated that they have feelings such as determination, pride and happiness. In addition, students stated that they wanted to be like them by being influenced by the lives of famous people, to be hardworking and known, not to give up, to remove obstacles on the way to success, and their self-confidence increased after reading biographies.
 

Kaynak

Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi

Cilt

11

Sayı

2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12451/10228

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [144]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1877]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Aksaray

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Yönerge || Rehber || Kütüphane || Aksaray Üniversitesi || OAI-PMH ||

Aksaray Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Aksaray, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:kutuphane@aksaray.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Aksaray by Aksaray University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Aksaray:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.